Zoals beloofd hebben de Donna-medewerkers vanmiddag inzage gekregen in de vernieuwingsplannen van de VRT-directie voor hun zender, zoals die gisteren door de Raad van Bestuur van de openbare omroep zijn goedgekeurd.

Algemeen directeur marktstrategie Mark Coenen, Algemeen directeur media Mieke Berendsen en Algemeen directeur productie Leo Hellemans gaven een uitgebreide samenvatting van de presentatie die de raadsleden gisteren hebben gezien en goedgekeurd.

Uitgangspunt voor de grondige vernieuwing is dat de zender, binnen de contouren van de beheersovereenkomst, beter aansluiting moet vinden met de jonge luisteraar van vandaag.

De vernieuwde zender wordt daarom een brede publieksradio met bijzondere aandacht voor een nieuwe generatie jonge vrouwen (18-30 jaar) en hun gewijzigde leefwereld. Hitmuziek blijft het belangrijkste ingrediënt van het station, met muziek van de jaren 90 tot nu. Het internet krijgt een zeer prominente plaats en wordt evenwaardig aan het medium radio.

Het plan wordt de komende weken in alle sereniteit verder uitgewerkt.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: