Brightfish, de Belgische regie voor schermreclame en dochteronderneming van Kinepolis, mag zich “Beste reclameregie 2019” noemen. De prestigieuze AMMA Award bekroont de bijdrage van de reclameregie aan de Belgische mediasector op het gebied van innovatie, research en creatieve communicatie.

De vakjury bestaande uit media-experten en adverteerders looft de manier waarop Brightfish zich in 2019 heeft gepresenteerd naar de reclamemarkt. Het innoverend commercieel aanbod gesteund op data en research en een frisse creatieve communicatie-aanpak vielen op. In de categorie “Dedicated Players” waren naast Brightfish ook Lijn.com, Metro Media, Publifer en S4M genomineerd.

Eddy Duquenne, CEO Kinepolis Group: “Deze award uitgereikt door adverteerders en mediabureaus, de klanten van Brightfish, is een prachtige erkenning voor de inspanningen die het hele team van Brightfish doet om elke dag het verschil te maken in een sterk concurrerende reclamemarkt.”

“Binnen de zelflerende organisatie die Kinepolis is, streven we naar continue verbetering door innovatie. Door resoluut te kiezen voor een aanpak gericht op innovatie en creativiteit heeft Brightfish op uitmuntende wijze laten zien dat we zo toonaangevend kunnen blijven. We kijken uit naar de heropening van onze bioscoopzalen op 1 juli en de heropstart van de reclame-activiteiten bij Brightfish op 15 juni.”

Over de AMMA Awards

De AMMA Awards is een initiatief van de vakvereniging United Media Agencies (UMA). De awards worden verkozen in twee fasen: In de eerste fase nomineert een expertenjury van vakvereniging United Media Agencies (UMA) en dertigtal trading- en media-experten uit verschillende media-agentschappen 5 regies “dedicated players” waarvan zij vinden dat ze in 2019 uitzonderlijk hebben gepresteerd.

Na nominatie dienen de regies een dossier in. Uit deze shortlist worden dan door de AMMA jury de winnaars (goud, zilver, brons) gekozen.

De jury bestaat uit vakmensen uit de verschillende segmenten en disciplines van de media-en communicatiesector en wordt dit jaar voorgezeten door Nathalie Rahbani, head of Marketing bij DPG Media voor TV & streaming en ex-Telenet.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over