Er gaat geen week voorbij of er is ergens wel een bericht te bespeuren over de staat van de muziekindustrie. Het is daarom des te belangrijker als platenfirma om steeds vernieuwend uit de hoek te komen in een snel veranderend landschap.

Een van de vlakken waar constante vernieuwing een noodzaak is, is de promotie van artiesten en albums. Nieuwe media spelen daarin vandaag uiteraard een centrale rol. Er komen steeds nieuwe manieren om deze te gebruiken en het is de kunst om daar snel op in te spelen. Eind maart lanceerden The Subs hun fel geanticipeerde derde album Hologram op Lektroluv Records/N.E.W.S. Met hun single Trapped slaagt België’s spannendste dance act er alvast in alle ogen op zich te richten.

Zoals van een album met een futuristische titel als Hologram mag verwacht worden, is ook de marketingcampagne een staaltje van digitaal fantasme. Zo sloeg N.E.W.S. de handen in mekaar met het digitale agentschap Wijs om te experimenteren met een nieuwe generatie van Youtube advertenties: de lightbox advertentie. Een Belgische primeur, want deze waren hiervoor nog niet beschikbaar in ons land.

Het opmerkelijke aan deze advertenties is dat ze gericht zijn op de betrokkenheid van de consument en niet zozeer op het aantal clicks. Aangezien deze advertenties pas worden uitgevouwen nadat je 2 seconden met je muis erover bent blijven hangen (hover to play), betekent dit bovendien het einde van irritante popups en ongewenste spam.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over