vtm

Op 24 september 2008 introduceerde vtm met Louislouise de tweede telenovelle. De ups en downs van Hilde De Baerdemaeker als Louise, de rokkenjager die gevangen zit in zijn grootste nachtmerrie en die nu zelf een rok draagt, is op vrijdag 24 oktober aan de 24ste aflevering toe én exact een maand op antenne. Tijd dus voor een round up.

De cijfers bij vtm
De extra lange pilootaflevering die op 24 september in prime time werd uitgezonden, wist gemiddeld 984.515 televisiekijkers te charmeren en tikte af op een marktaandeel van 41 % (VVA 18-54). Op het piekmoment zaten er 1.035.880 Vlamingen voor de buis om kennis te maken met Louislouise.

Ook in de vooravond worden de verwachtingen ingelost, met gemiddeld 390.500 kijkers en een marktaandeel van 33,1 % (VVA 18-54). Vooral de jongeren en jonge gezinnen laten zich de combinatie van romantiek met larger than life-situaties smaken. In de leeftijdsgroep 15-34 loopt het gemiddeld marktaandeel nog op tot 41,6 %.

Op 16 oktober klom de telenovelle voor het eerst boven het half miljoen kijkers, goed voor een marktaandeel van 39,7 % (VVA 18-54). En gisteren –woensdag 22 oktober 2008- palmde Louislouise met 462.000 kijkers een marktaandeel in van 40,8 % (VVA 18-54).

Voor De Week van Louislouise – de samengebundelde afleveringen op zondagavond- zijn er nog ‘ns 348.672 liefhebbers. Bovendien zijn 80 % van hen nieuwe kijkers, dus mensen die om één of andere reden de telenovelle niet kunnen volgen op weekdagen.

An Rydant, programmatiemanager fictie: “Het doet ons veel plezier dat de televisiekijkers na het succes van Sara met open blik in Louislouise zijn gestapt en elke dag opnieuw trouw afstemmen op de telenovelle. Zeker bij de jongeren is Louislouise na amper 24 afleveringen al uitgegroeid tot een must see.”

Louislouise bij iWatch
De Louislouise-fans die op hun eigen tempo de afleveringen willen bekijken of een voorsprong willen opbouwen, zitten goed bij en bij iWatch.be. Van deze service wordt gretig gebruikt gemaakt, zowel in review als in preview.

Martijn Bal, hoofd content nieuwe media: “Net als Sara is Louislouise een succes op iWatch en iWatch.be, en voert de telenovelle de top aan wat betreft de betalende opvragingen. Helemaal nieuw zijn de mobisodes, wat betekent dat je elke dag op de gsm een 4 minuten durende preview kan bekijken.”

Inderdaad, de kijkers die een sneak preview wensen kunnen de hoogtepunten van de Louislouise-afleveringen tot vijf dagen op voorhand bekijken op hun gsm via Vodafone Live van Promixus. Deze mobisodes worden gratis aangeboden.

Het loont ook de moeite om naar vtm.be te surfen, waar je kan binnenstappen in de wereld van Louislouise door onder andere webisodes te bekijken terwijl je geniet van de muziek van Radio Bavo.

De verhaallijnen: hoe gaat het verder?
De macho hoofdredacteur van Don mag zich dan al aardig uit de slag kunnen trekken op hoge hakken, toch ervaart Louise nog elke dag nieuwe facetten van het vrouw zijn. Zo ontdekt ze dat niet alleen mannen haar op hun benen hebben. Charlotte wil haar boezemvriendin inwijden in de wereld van het waxen, maar dat loopt niet meteen zoals gepland. En Charlotte heeft evenmin een remedie tegen het feit dat Thomas het hoofd van Louise doet tollen… Betekent dit dat Louise en Thomas mekaar nu echt zullen vinden? En dat hun eerste kus een feit wordt?

Op de redactie heeft Louise het nog steeds niet onder de markt. Vic blijft Louis missen, waardoor Louise geen andere keuze heeft dan met een stemvervormer te experimenteren. En Bruno blijft haar bloed ruiken. Hoewel Anouk steeds meer in de ban is van Theo én van zijn dure cadeaus, kan hij haar opstoken om het medisch attest van Louise op te eisen… Maar eerst moet de dief binnen de redactie worden ontmaskerd, want de kassa met het zwart geld is leeggehaald…

Je merkt het: ook nu de avonden kouder en langer worden, staat Louislouise garant voor telkens een half uur romantische en hartverwarmende televisie.
Klik “hier” om de nieuwste trailer van Louislouise te bekijken.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: