Walibi opent de deuren van een nieuwe fantasierijke wereld. Het merk bouwt voort op zijn 35 jaar ervaring en wil een Europees topmerk worden op het vlak van gezinsontspanning.

Walibi schrijft een nieuw hoofdstuk in zijn reeds rijke geschiedenis als grote speler inzake gezinsrecreatie in Europa. Het merk Walibi, dat sinds 2006 deel uitmaakt van Compagnie des Alpes, is bekend door zijn vier attractieparken: Walibi Aquitaine en Walibi Rhône-Alpes (Frankrijk), Walibi World (Nederland) en Walibi Belgium (België), die samen elk jaar goed zijn voor ongeveer 2,8 miljoen bezoekers. Het Belgische park in Waver is de historische bakermat van het merk met de kangoeroe, waar gezinnen al 35 jaar met plezier naartoe komen. Dankzij deze lange ervaring en de enorme bekendheid bij vele generaties bezoekers, opent Walibi nu de deuren van een nieuwe fantasiewereld. Een wereld die veel verder gaat dan de pretparken en die de ambiti e van de groep Compagnie des Alpes om haar merknamen op te waarderen kracht bijzet. Op die manier wil ze haar groeipotentieel vergroten en haar expansiecapaciteit versterken. De ambitie is om van Walibi binnen Europa een omnipresent topmerk voor families te maken.

Muziek speelt de hoofdrol
De nieuwe Walibi-wereld is het resultaat van een project dat drie jaar geleden werd gestart om het merk Walibi te moderniseren en haar horizon te verruimen tot buiten de grenzen van haar attractieparken. Vandaag draait het merk rond een reeks figuren die zijn ontsproten aan de verbeelding van een projectteam binnen de Groep CDA, dat zich omringde met de beste scenaristen, tekenaars, cineasten, beeldhouwers en kostuummakers ter wereld. De beroemde kangoeroe Walibi kreeg een moderne look aangemeten die aansluit bij de belevingswereld van 8- tot 12-jarigen, en hij verzamelde een opmerkelijke groep vrienden om zich heen: Haaz de geslepen jachtluipaard, Zenko de artistieke gorilla en Fibi de mooie waternimf.

Samen besluiten ze een poprockgroep op te richten, W.A.B (Walibi’s Adventure Band), om wat leven in de brouwerij te brengen in het saaie wereldje van Monotowny. Maar ze vinden allerlei hindernissen op hun weg naar het succes, zoals de jaloerse Squad, de tweelingbroer van Walibi, die met The SkunX een rivaliserende band sticht. Tijdens hun creatieve en wonderlijke zoektocht komen de vier helden ook in contact met de fabelachtige wezens uit de fantasiewereld van Shimmeria…

Dit rijke universum, waar kinderen en jonge tieners zich makkelijk mee zullen identificeren, heeft muziek als rode draad. De twee rivaliserende rockbands, W.A.B en The SkunX geven zich over aan meedogenloze muzikale duels, musicbattles, waarover het publiek zeker zijn woordje zal meepraten.

Vanaf 20 januari 2011 kunnen bezoekers op www.walibi.com hun kamp kiezen: houden ze eerder van het lied “Hello World” van de Walibi-band of van het getikte punkrocknummer “We are The SkunX” van Squad en zijn makkers?

Walibi gaat voluit voor gezinnen>
Vanaf eind januari 2011 kunnen tweens het hele jaar door de muzikale triomftocht van de twee muziekgroepen W.A.B en The SkunX volgen via diverse media. Hun muzikale uitspattingen en avonturen zullen worden verwerkt in stripverhalen, spelletjes en muziek- en videoclips, die vanaf 20 januari 2011 beschikbaar zijn op de nieuwe site van Walibi: www.walibi.com.

Vanaf 9 april 2011 kunnen families dan eindelijk in levenden lijve kennismaken met hun helden in de 4 parken, hun liveoptredens in de verbazingwekkende shows ontdekken, en samen met Walibi en zijn groep een heus 4D-avontuur beleven.

Gezien en goedgekeurd door 8- tot 12-jarigen
De nieuwe wereld van Walibi werd uitgebreid onderzocht en afgetoetst bij de belangrijkste doelgroep: jongeren van 8 tot 12 jaar, de zogenaamde ‘tweens’. Hieruit blijkt een zeer ruime spontane aantrekkingskracht van de nieuwe figuren tot de jongeren. Een grote meerderheid heeft bovendien de dubbele bodem van deze nieuwe fantasiewereld goed begrepen en is vooral enthousiast met de centrale rol die muziek speelt in het verhaal De nummers van W.A.B en The SkunX spreken hen meteen aan en dat geldt voor beide bands …

2011 wordt dus een belangrijk jaar voor Walibi
“Het creatieve project dat wij drie jaar geleden zijn begonnen, gaat veel verder dan louter een hertekening van onze mascotte. Het gaat om het creëren van een groot Europees merk op het vlak van gezinsontspanning, nieuwe personages en een boeiende leefwereld die de bezoekers mee naar huis willen nemen en waarmee ze zelfs buiten de parken willen samenleven. Walibi begint vandaag aan een nieuwe, ambitieuze en boeiende reis”, aldus Serge Naïm, Adjunct Algemeen Directeur & Directeur Marketing, Ontwikkeling en Producten van de Compagnie des Alpes, bevoegd voor het project Walibi.

Een toonaangevend project voor de groep Compagnie des Alpes:
“Grote parken, grote merken”: de nieuwe wereld van Walibi toont de ambitie van de groep Compagnie des Alpes om haar merken te ontwikkelen en haar ervaring te laten gelden, om zo meer groeipotentieel en expansiecapaciteit te creëren. Tegen 2012 zal er 15 miljoen euro geïnvesteerd zijn (waarvan vandaag al meer dan 11 miljoen) om het merk Walibi te ontwikkelen en ervoor te zorgen dat de parken in de toekomst evolueren en er nieuwe ontwikkelingskansen worden gecreëerd.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: