Het hoeft niet zo nodig het wiel of het warm water te zijn, maar in een nieuwe reeks van De bedenkers gaat Eén wel opnieuw op zoek naar originele ideeën die ons leven makkelijker of aangenamer maken. Naast de bekende ingrediënten, zoals de enthousiaste duo-presentatie van Bart Peeters en Sofie Van Moll, een driekoppige kritische jury, en natuurlijk de honderden creatieve bedenkers, zijn er ook een aantal nieuwigheden in de wedstrijd.

De jury wordt dit jaar voorgezeten door Saskia Schatteman, marketing- en communicatieverantwoordelijke van De Lijn. Zij wordt geflankeerd door twee deskundige mannen: designgoeroe Axel Enthoven en Guillaume Van der Stighelen, medeoprichter van reclamebureau Duval Guillaume. Dit trio zal de ideeën van de kandidaten streng maar rechtvaardig beoordelen volgens diverse criteria. Is de uitvinding economisch en technisch haalbaar? Is het idee wel origineel? is het design goed genoeg?

Meer dan 1000 bedenkers schreven zich in en stelden hun idee voor in een van de vier voorrondes. Alleen de bedenkers van de allerbeste en creatiefste uitvindingen mogen hun product ontwikkelen. Vinden ze daarvoor de nodige partners? Hoe gaan ze om met teleurstellingen en overwinningen? Hoe gedreven zijn ze? Hebben ze een idee dat het succes van de speculoospasta en de andere op de markt gebrachte ideeën uit de eerste reeks zal overtreffen?

De Bedenkers: later dit jaar op één

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: