Melancholie is een prachtige zonde. Zéker wanneer die zo mooi uitgepuurd wordt als in Billie’s nieuwe single ‘Caught By The Tide’ – of: hoe de tijd je soms inhaalt. Heeft de tijd Billie dan ingehaald? Figuurlijk alvast niet. Sinds ze in 2012 de vocals verzorgde op Netsky’s ‘We Can Only Live Today’ is ze uitgegroeid tot de geprefereerde huurling van menig producer die er om bekend staat de muzikale lijnen uit te tekenen.

Kan ook moeilijker anders als zo’n killer stem en schitterende presence in een package deal komen met het doorzettingsvermogen en de ambitie van een workaholic met schijnbaar meer dan 24 uren in één dag. Haar eigen muziek en haar eigen songs had ze altijd al geschreven en wanneer ze op zomerkamp aangemoedigd werd om zich ook op haar zingen te gaan smijten was de stap naar het conservatorium snel gezet. Na de audities glansrijk te doorstaan stortte ze zich op jazz én pop – beide invloeden hoor je vandaag nog in haast alles wat ze doet.

Maar daar stopte het niet. Nee, dit geestdriftige vogeltje had nog heel wat meer noten op haar zang. Bands en producers stonden en staan voor haar in de rij maar wanneer Netsky haar dan ook nog eens mee op tournee nam was het hek pas helemaal van de dam.

Billie de stem en Billie de zangeres werden Billie de artieste. News Records schoof haar meteen een solocontract onder de neus en fantastische shows op Pukkelpop, Play Festival, Lokerse Feesten en bij Jonas & Van Geel volgden snel. Haar eerste single ‘Give Me The Knife’ groeide uit tot een van de meest gespeelde Belgische producties op de radio van het afgelopen jaar. Met 11 weken in de Ultratop en een half miljoen views op de video een erg geslaagd debuut dus.

En nu is er dus ‘Caught By The Tide’, single nummer twee, net zoals de eerste opgenomen met Bert Libeert van Goose. Nu al te horen op zenders als Studio Brussel en Qmusic.

Heeft de tijd Billie ingehaald? Eerder andersom. Je kan Caught By The Tide hier vinden.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over