Kinderzenders Nickelodeon, Nick Jr., Ketnet, VTMKZOOM, Studio 100 TV en KADET vier uur op zwart

Op woensdag 19 april is het alweer voor de tiende keer Buitenspeeldag! Op de Buitenspeeldag gaan zes Vlaamse kinderzenders van 13.00 tot 17.00 uur op zwart en worden kinderen aangespoord om volop buiten te gaan spelen en sporten.

De Buitenspeeldag is van oorsprong een initiatief van kinderzender Nickelodeon en de Vlaamse overheid, inmiddels hebben ook Ketnet, VTMKZOOM, Studio 100 TV en dit jaar ook voor het eerst Nick Jr. en KADET zich aangesloten en is de Buitenspeeldag dit jaar groter dan ooit. Door het hele land worden maar liefst 411 activiteiten georganiseerd in 243 gemeenten en steden, wat de 10de editie ook tot een recordeditie maakt.

Kijk voor meer informatie en alle activiteiten op www.buitenspeeldag.be

Over Nickelodeon België

Nickelodeon is het merk voor kinderen binnen de merkenportfolio van Viacom International Media Networks Benelux. De van oorsprong Amerikaanse zender is wereldwijd Nickelodeon één van de grootste entertainmentmerken voor kinderen, in België is Nickelodeon de nummer 1 commerciële kinderzender. Ook zijn in België zusterzenders Nick Jr., NickToons en Nick Music te zien. Het is de plek waar kinderen op de eerste plek staan; zij staan centraal in alles dat Nickelodeon doet. Van de ontwikkeling van series, websites, apps en social media tot events en consumentenproducten. De Nickelodeon-programmering is speciaal ontwikkeld voor kinderen in de leeftijd van 4 tot 14 jaar en bestaat onder meer uit live action, animatie en game shows. Het entertainmentmerk besteedt veel aandacht aan het lokaliseren van de zender voor de Belgische kijker. Zo is een groot deel van de live action- en animatieseries in het Vlaams nagesynchroniseerd en zijn er veel producties te zien uit België en Nederland, zoals De Ludwigs, Race naar de KCA's, Grappenmakers en Cool Factor. Ook heeft Nickelodeon sinds dit jaar met Stef Poelmans een eigen gezicht in Vlaanderen. Nickelodeon heeft in Vlaanderen een marktaandeel van 9% onder kinderen in de leeftijd van 4 tot 14 jaar. Online bereikt de Nickelodeon-website bijna 170.000 unieke bezoekers per maand. Nickelodeon is in België te zien via Proximus op kanaal 134 en via Telenet op kanaal 31.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: