“Ik wil de wereld verbeteren en met wat anders dan met bier?”

In de derde aflevering van De Sollicitatie gaat Brouwerij Haacht, één van de grootste en eigenzinnigste bierproducenten van België, op zoek naar een dynamische regiopromotor om hun bieren aan de man te brengen. Om de beste kandidaat eruit te halen, hebben ze alvast de ideale praktijktest bedacht: schenk vijf verschillende bieren, zonder etiket, in het bijpassende glas. En het jonge reclamebureau Friendship uit Antwerpen zoekt een verrassende graphic designer om hun campagnes nog meer kleur te geven. Leuk detail: Friendship heeft zijn kantoor op een boot. “Reclame maken is een beetje zoals kinderen maken: je gaat niet scoren als je het op veilig speelt”, weten de creatieve breinen achter het bureau.

Afdelingsdirecteur Sam Van Wichelen en HR Manager An Vandeginste nemen het gesprek af voor Brouwerij Haacht. De welbespraakte Stéphane droomt ervan om promotor te worden en ook Joppe gooit al zijn charmes in de strijd om de droomjob binnen te halen. Huismoeder Celine is er klaar voor om het huishouden in te ruilen voor een bruisende job. En Wout hoopt dan weer dat zijn introverte persoonlijkheid geen struikelblok zal zijn ...

Voor de tweede job nemen Founder Bart Verschueren en Creative Director Phil Blondé het voortouw. Naast de juiste skills mag de toekomstige collega vooral geen last hebben van zeeziekte, want hun reclamebureau Friendship bevindt zich op een boot. Hannelore werkt als zelfstandige, maar kijkt nu uit naar een vaste job. De kunstzinnige Lauranne kan niet wachten om uit te pakken met haar creatieve ideeën. Yana heeft er veel voor over om haar stage-ervaring bij Friendship om te zetten in een vaste job. En de Russische Krystina rekent op haar internationale ervaring.

De Sollicitatie - Aflevering 3 op dinsdag 22 januari om 21.20 op VIER

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over