Vanvond in Volt zoekt Tatyana Beloy uit of dure fietskledij echt een meerwaarde heeft voor de gemiddelde wielertoerist. Volt trekt met een undercover- “allochtoon” van danscafé naar danscafé. En met een wereldvermaarde topviolist van een topconcertzaal naar de gang van het station. Kobe Ilsen daagt Belgacom Internet Overal uit in de reclametest.
De jonge Belgische violist Lorenzo Gatto werd in 2009 tweede in de Koningin Elisabethwedstrijd en won de publieksprijs. Sindsdien bouwt Gatto een mooie internationale carrière uit en treedt hij aan als topsolist in de bekendste concertzalen, onder leiding van de grootste dirigenten. Ook Volt heeft hem een dagje geëngageerd, maar laat hem anoniem, sjofel gekleed en met een baseballpet op het hoofd viool spelen op straat en in stations. Herkennen voorbijgangers zijn talent of wordt hij op gelijke voet behandeld met ‘gewone’ straatmuzikanten?

Kijkersvraag: dure fietskleding nodig?
Nu we de laatste sneeuw waarschijnlijk gehad hebben en de zon aan zet is, halen wielertoeristen hun fiets opnieuw boven. Zo ook Volt-kijker Albert, al viel hij zowat achterover toen hij de prijzen van koersoutfits bekeek in een sportwinkel. Van Tatyana Beloy wil hij te weten komen of je echt honderden euro’s moet neertellen voor een kwalitatieve koersbroek. Of kan je met een gerust hart (en gezonde rennersbenen uiteraard) voor de goedkoopste tenue in de rekken gaan?

Volt undercover: racisme in het nachtleven
Gent neemt donderdag, op de internationale dag tegen racisme, symbolisch afscheid van de woorden “allochtoon” en “autochtoon”. Die woorden werken discriminatie in de hand en daar wil de stad paal en perk aan stellen. Volt stuurt een Gentenaar van Marokkaanse origine het nachtleven in. Is hij welkom in elk danscafé of zijn er plaatsen waar hij niet binnen mag op basis van zijn “allochtone” uiterlijk?

Reclametest: internet overal?
Met Belgacom Internet Overal – de naam zegt het zelf – heb je overal toegang tot het internet. Iedereen met een smartphone of tablet kan snel iets opzoeken, e-mails checken, een filmpje bekijken, waar hij zich ook bevindt. Overal? Echt overal? Dat zou wel heel straf zijn, vindt Kobe Ilsen. Hij neemt de proef op de som in een nieuwe Volt-reclametest.

Discussie perfece maten
Dat men het in modewereld vooral begrepen heeft op modellen met perfecte maten, heeft al tot verhitte debatten geleid. Een Zweedse kledingwinkel gaat nog een stapje verder. Op internet circuleert een foto uit de winkel van een paspop met een buikje en brede heupen. Volgens de ene fantastisch dat de gewone vrouw met normale maten de referentie is, volgens de andere lelijk en onzinnig. Volgens die tegenstanders moeten winkels verkopen en dat doe je nu eenmaal niet met een volslanke paspop. Voer voor de Volt-discussie van de week.

Volt: op woensdag 20 maart om 20.35 u. op Eén.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: