Elke dag meer dan 1 miljoen kijkers het afgelopen seizoen

De seizoensfinale van THUIS op Eén van vrijdag 30 mei haalt een marktaandeel van bijna 53 procent en scoort daarmee het hoogste marktaandeel van het voorbije seizoen. Vrijdag volgden gemiddeld 1.209.917 kijkers live de laatste spannende dubbelaflevering. Gemiddeld haalt THUIS het voorbije seizoen een marktaandeel van net geen 45 procent, met gemiddeld 1.136.398 kijkers. THUIS ging het afgelopen seizoen elke dag boven het miljoen kijkers, met de uitgestelde kijkers erbij geteld. (Live+6)

Ook op de sociale media* genereerde de seizoensfinale opvallend meer interactie: op Facebook waren er vrijdag 21.352 vermeldingen met een piek op het einde van de aflevering. De foto met de cliffhangers van dit seizoen werd maar liefst door 14.244 mensen geliked. Ook op Twitter leefde de seizoensfinale: doorheen de hele aflevering was er interactie op Twitter, met in totaal 8.916 vermeldingen over THUIS, en vooral twee piekmomenten, de start en het einde van de uitzending. THUIS was het hele weekend trending op Twitter met ondermeer ook verschillende Twittergroepen als #hoekijkjijthuis.

Het vertrek van Bram uit THUIS en de seizoensfinale zorgen voor de meeste interactie op Twitter en Facebook. De Facebookpagina van THUIS zit bijna aan 100 000 fans en groeide de laatste week van THUIS met gemiddeld 500 fans per dag.

(*Bron: VRT Studiedienst: Wat gemeten bij sociale media: #thuisopeen, #thuisopéén, #iedereenbram, #hoekijkjijthuis. Mentions:Twitter: Tweet, Retweet, Reply. Facebook: Like, comment FB-pagina van Thuis)

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over