Okselfrisse, dansbare deuntjes die zo uit het repertoire van Two Door Cinema Club, Walk The Moon of The 1975 zouden kunnen komen: dat is het handelsmerk van de jonge Leuvense popband The Lighthouse. Hun melodieuze cocktail van meerstemmige zang met gitaar, toetsen en swingende drums zorgt zowel op plaat als op het podium voor een instant goed humeur.

Dat het succesrecept van The Lighthouse werkt, bewijst het mooie rijtje hoogtepunten uit 2015. Zo bracht een reeks van meer dan 30 live shows de band onder andere op het Hongaarse topfestival Sziget en onze eigen Gentse Feesten. De in eigen beheer uitgebrachte single Down They Go werd door Q-Music opgepikt en gebruikt in een commercial van tv-zender Acht, in Iedereen beroemd, Fans of Flanders en zelfs in Familie.

De videoclip van Down They Go werd op dit moment al meer dan 19.000 keer bekeken op YouTube. Je vindt Down They Go ook in de Platenbak-app waarmee het Belgische pilsmerk Primus beloftevolle bands in de kijker zet.

De toekomst ziet er rooskleurig uit voor The Lighthouse, dat nog maar een jaar bezig is in de huidige bezetting. Eind november 2015 dook de band de befaamde Wisseloord Studios (NL) in met producer Erik van der Horst (Hooverphonic, Anouk, David Garrett …) om hun debuut-EP op te nemen. Die zal binnen enkele maanden officieel worden voorgesteld, maar intussen stillen ze onze honger met hun eerste single ‘Weather’.

Ze schakelden de hulp in van weervrouw Jill Peeters om hun plaatje te promoten! Bekijk het filmpje op hun facebookpagina: https://www.facebook.com/TheLighthouseSound/?fref=ts

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over