De populariteit van Studio Brussel en MNM bij jongeren groeit

De VRT-radiozenders hebben vorig jaar een sterk najaar neergezet, dat blijkt uit de nieuwe luistercijfers die het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) vandaag bekend heeft gemaakt. Opvallend is het toegenomen bereik bij jongeren tussen 12 en 24 jaar: dagelijks luisteren er gemiddeld ruim 420.000 van hen naar een VRT-radionet, dat is in de eerste plaats de verdienste van MNM en Studio Brussel. Het gezamenlijke marktaandeel van de VRT-radio’s stijgt tot 63,1 procent. Naast Studio Brussel en MNM kent ook Klara een stijging terwijl Radio 1 en Radio 2 stabiel blijven.

“We zijn blij en dankbaar dat zoveel Vlamingen op ons aanbod afstemmen. Het was een sterk najaar, met als afsluiter de Warmste Week, waar ieder radionet op zijn manier samen met vele honderdduizenden luisteraars in Vlaanderen met warmte en enthousiasme heeft aan meegewerkt, zegt Els Van de Sijpe, Manager Radio.

“Studio Brussel zet een sterk resultaat neer. En met de vernieuwde branding en programmatie is de zender klaar om op radio en op alle digitale platformen zijn voortrekkersrol te spelen als avontuurlijke muziekgids. MNM blijft met voorsprong dé jongerenzender van Vlaanderen, zij bereiken dagelijks ruim een kwart van de Vlaamse jongeren tussen 12 en 24 jaar. Klara mag bijzonder fier zijn op een najaar vol livemuziek, Iedereen klassiek en sterke reeksen zoals De zonnekoning en binnenkort De Bourgondiërs. Radio 1 en Radio 2 blijven stabiel. Radio 1 bereikte dit najaar 642.000 luisteraars. Radio 2 kent ondertussen twee jaar op rij een marktaandeel van meer dan 30 procent.”

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: