Vandaag lanceert stad Sint-Niklaas #9100forhooverphonic. Met dit initiatief wil de stad haar lokaal talent in de kijker zetten. Dat de Wase hoofdstad een echte broeihaard voor talent is, blijkt immers uit de deelname van Hooverphonic aan het Eurovisiesongfestival in mei. Het evenement, dat door de coronaperikelen werd uitgesteld, leeft duidelijk in de stad. Verschillende lokale handelaars brachten alvast een eigen limited edition #9100forhooverphonic-product op de markt om hun steun aan de band uit te drukken.

Als stad zijn we bijzonder trots op de participatie van Hooverphonic aan het Eurovisiesongfestival. Dat twee van de drie bandleden van Hooverphonic Sint-Niklase roots hebben, toont aan dat we als stad kwalitatieve artiesten kunnen aanleveren die de Belgische driekleur vertegenwoordigen op het grootste muzikale evenement ter wereld. Onze 12 punten gaan zonder twijfel naar dit muzikaal talent van eigen bodem en we duimen voor de overwinning”, licht Ine Somers, schepen voor Economie, Evenementen, Stadspromotie en Digitalisering, toe.

Lokale #9100forhooverphonic-producten
Dat de deelname van Hooverphonic aan het Eurovisiesongfestival 2021 in de smaak valt bij alle Sint-Niklazenaars is enorm te voelen. Zo kan Hooverphonic rekenen op de steun van een tiental handelaars die verschillende limited edition #9100forhooverphonic-product ontwikkelden om hun favoriete band mee naar de overwinning te leiden.

  • Brouwerij Verhofstede brengt een culinaire cover van de bekende Edelweiss Gin in een muzikaal jasje. De Edelweiss Gin is bekend voor zijn florale toetsen en noten van citrus en werd bekroond met een zilveren medaille. Daarnaast is deze spirit een echt limited edition collectors item, want Brouwerij Verhofstede bottelde slechts 500 flessen van deze ambachtelijk gedestilleerde gin. De Edelweiss Gin is los verkrijgbaar of verpakt in een houten kist met de nodige botanicals, tonics, barlepel, enz, … Cheers to all the good things in life! (verkoopsprijs: € 28,85 per fles)
  • Choloade-Atelier Vyverman en Ambachtelijk Chocolatier Wauters verrassen met “A Taste of Music”, een prachtig samenspel van acht pralines, waaronder een heerlijke combo van witte chocolade en pistache en donkere chocolade met koffievulling, alles prachtig verpakt in een gepersonaliseerde box in het Eurovision-thema. Omdat de chocolatiers overtuigd zijn van de overwinning, vind je in de box ook een praline met het speciaal ontworpen #9100forhooverphonic-logo, gemaakt met GOLD-chocolade! (verkoopsprijs: € 8,50)
  • Keurslager De Castro prikkelt jouw smaakpapillen met een gezonde "la belle flamande" hamburger van 100% kippenvlees. (verkoopsprijs: € 14,75)
  • Balls & Glory liet zich inspireren door hun favoriete conceptalbum ‘Jackie Cane’. Met deze heerlijke gehaktbal van kip met een glorieuze vulling van zongedroogde tomaten, topping van Parmezaanse kaas met stoemp overgoten met een gravy en green curry geniet je van de full experience. Een topcombinatie én super Belgisch! (verkoopsprijs: € 14 per maaltijd)
  • Familiezaak Dheer's Snack is al meer dan 100 jaar een gevestigde waarde in Sint-Niklaas. Het muzikale ensemble van hun heerlijke ambachtelijke broodjes, konden ook het hart van Alex Callier veroveren. Rumour has it dat hij zijn favoriete broodjes Martino (verkoopsprijs: € 4,60) en de Club Kip (verkoopsprijs: € 5,80), een open belegd broodje met vers gekookt kipfilet, hier durft verorberen.
  • Cremerie François speelt in op de smaakpapillen van Alex Callier en ontwikkelde een lactosevrij ijsglaasje gevuld met amarena-ijs en chocolade-ijs. (verkoopsprijs: € 5,25)
  • Theespecialist en koffiebranderij Van Poeck komt met een exclusieve Hooverphonic-thee en -koffie. Wij zijn alvast helemaal mad about this tea ! ‘Den Thé van Calljé’ is een lekkere groene Chinese thee waarmee je je stembanden opwarmt om Hooverphonic naar de eerste plaats te juichen! Maar sip down and listen, want Van Poeck creëerde ook een koffie: ‘Den Meug van Mon’. De versgebrande koffiebonen uit Brazilië en Colombia zijn minstens even straf als de performance van Hooverphonic! (verkoopsprijs: € 6,90 voor 150gr. thee/€ 7,80 voor 300gr. koffie)
  • Brass Monkey maakt de Eurovision-party compleet met de ideale partysnack: hun interpretatie van een portie heerlijk verse frietjes met speciaalsaus. De frietjes kregen toepasselijk de naam ‘Vinegar & Salt’, een knipoog naar de gelijknamige song van Hooverphonic én de verschillende toppings van deze loaded fries. Zo werden de frietjes gepimpt met opgelegde rode ui (vinegar), kruidenzout (salt), lente-ui en een saus van curryketchup en kruidenmayonaise.
  • Niet alleen het optreden van Hooverphonic brengt je naar hogere sferen, ook het Hooverphonic-bier doet dat! Brouwerij Boelens brouwt al sinds 1864 het lekkerste bier van ’t Waasland, en bracht speciaal voor deze feestelijke gelegenheid een nieuwe tripel op de markt. Het smakelijk bruisende Hooverphonic-bier heeft een volle moutsmaak en werd pittig gekruid met citrushop (verkoopsprijs: € 33,20 voor 24 flesjes).

Alle producten zijn vanaf vandaag verkrijgbaar in de winkels van de lokale handelaars. Een overzicht van alle initiatieven werd gebundeld op de website 9100forhooverphonic.be

Expo Mad about Hooverphonic in De Casino Concertzaal
De Casino Concertzaal organiseert in samenwerking met Hooverphonic, grafisch vormgever Anton Marin (Power & Glory) en het Stadsbestuur Sint-Niklaas de unieke retrospectieve expo ‘Mad about Hooverphonic’. De tentoonstelling vindt plaats in de Wase muziektempel en krijgt ook een monumentaal luik in het straatbeeld (Stationsstraat).

Dat de expo plaatsvindt in De Casino Concertzaal is geen toeval. “Alex is sinds 2010 onze peter”, duidt Ine De Jonge, communicatieverantwoordelijke van De Casino. “Hij heeft destijds als geen ander de renovatie van De Casino gesteund en is hij al tien jaar lang één van de voornaamste promotoren van onze werking. Een tweede reden is de driehoeksrelatie die Hooverphonic en De Casino hebben met grafisch vormgever Anton Marin. Hij is de vaste graficus van zowel de band als DC.”

Het Hooverphonic-artwork van Anton Marin, die in het verleden ook door onder meer Gorki, Ozark Henry, Arid en Vaya Con Dios werd ingeschakeld, vormt de rode draad doorheen de expo. Maar er is veel meer. Ook podiumdecors, promotiematerialen, instrumenten, concertfotografie, onuitgebrachte muziek en film, merchandising-objecten, kledingstukken, memorabilia en unieke curiosa maken deel uit van de tentoonstelling die 25 jaar Hooverphonic samenvat. “En dat van in het prille begin in de Kleine Peperstraat tot het latere internationale succes’, aldus Ine De Jonge. ‘Mad about Hooverphonic is een niet te missen stukje visuele muziekgeschiedenis, waarin Alex, Raymond en band hun ziel blootleggen. Het is ook een ode van De Casino, onze stad en haar inwoners aan de fantastische popmuziek die al 25 jaar in de binnenstad van Sint-Niklaas wordt gecomponeerd, gearrangeerd en geproducet.”

De unieke expositie vindt plaats van vrijdag 7 mei tot en met zondag 6 juni en is open voor het publiek van woensdag tot zondag, telkens van 16u tot 22u. De toegang is gratis. De uiteenlopende limited edition #9100forhooverphonic-producten die door diverse lokale handelaars ontwikkeld werden, zijn tijdens de tentoonstelling verkrijgbaar. Deze expo wordt coronaproof georganiseerd.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over