Voor de allereerste keer in België zal er tijdens de vertoning van een reclamespot op groot scherm simultaan een geur verspreid worden in de bioscoopzaal. Screenvision, de nationale regie van bioscoopreclame, realiseerde deze primeur in samenwerking met Unilever, Kinepolis en media agentschap Mindshare. Het is de reclamecampagne rond deodorantmerk AXE Instinct die de spits afbijt in ons land.

AXE gelooft sterk in de impact van onze zintuigen bij het uitbouwen van hun merkidentiteit. Toch zijn de meeste reclamecampagnes traditiegetrouw enkel gericht op de visuele aspecten. Uit volgende cijfers valt af te leiden dat de impact van de zintuigen verschillend is. Zicht heeft een impact van 58%, geur 45%, gehoor 41%, smaak 31% en tast 25%*.

In de bioscoop is het al langer mogelijk om als adverteerder in te spelen op alle zintuigen (5D-marketing). Een reclamespot op het grote scherm heeft een enorme visuele en auditieve impact op de consument, die nu versterkt wordt door middel van geurverspreiding in de zaal. Door het uitdelen van stalen ter plaatse kan de bioscoopbezoeker het product ook nog eens aanraken, ruiken of proeven.

Tijdens de nieuwste reclamespot van AXE Instinct: 'The power of leather' wordt op een subtiele en aangename manier de nieuwe geur van de deodorant gelijkmatig via het ventilatiesysteem in de zaal verspreid. Meer dan 75% van onze emoties worden bepaald door wat we ruiken in plaats van wat we zien en horen*. Het belooft dus ook voor de consument een unieke ervaring te worden. De ventilatie en gewenning zorgen ervoor dat de geur nadien terug wegtrekt.

De campage loopt tot 21 april in de Kinepolis-bioscopen te Antwerpen (zaal 9), Brussel (zaal 9) en Luik (zaal 4) in de reclameband voor elke film.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: