Gisterenmorgen heeft het CIM nieuwe luistercijfers voor het Vlaamse radiolandschap bekendgemaakt voor de periode van 29 maart tot en met 27 juni 2014. Bijna 3 miljoen Vlamingen luisterden in in die periode dagelijks naar een van de vijf netten van de openbare omroep.

VRT-radiomanager Els Van de Sijpe is blij met de jongste CIM-cijfers:

"We hebben met onze radionetten tijdens de periode waarin onder andere de verkiezingen vielen een gedifferentieerd aanbod op maat gemaakt voor jong en oud. Het is dan ook leuk om vast te stellen dat zoveel Vlamingen in die periode op ons afgestemd hebben. En ook de geslaagde derde editie van "Marathonradio", waarbij jongeren zich samen met hun favoriete radiozender door de blokperiode worstelen, is me enorm bijgebleven.

Radio 1 heeft een marktaandeel van 7,7%. De informatiezender van de openbare omroep blijft stabiel tegenover de vorige CIM-meting en stijgt met 1,3% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Radio 1-nethoofd Filip Pletinckx: "Met een nieuwe formule als het Kiescafé in het centrum van Brussel, waar ons publiek live bij betrokken werd, hebben we onze rol als informatiezender ten volle gespeeld. We blijven hard verderwerken en ik kijk alvast uit naar 1 september. Dan komen we opnieuw naar buiten. De ochtend, met een nieuw presentatieduo, en Hautekiet zetten dan het schooljaar in met een themaweek rond onderwijs in Vlaanderen."

Ook de jongste luisteraars blijven fan van Studio Brussel (13,1%) en MNM(9,3%). Tijdens de jongste verkiezingen was MNM na Eén zelfs het belangrijkste VRT-merk voor jongeren om informatie te krijgen in aanloop naar de verkiezingen van 25 mei.

Radio 2 blijft met 30,3% marktaandeel de grootste radiofamilie van Vlaanderen. Cultuurzender Klara (2,0%) blijft stabiel ten opzichte van vorig jaar.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: