Sterke groei voor Qmusic en Joe bij het brede publiek

Qmusic wordt opnieuw marktleider bij de zenderdoelgroep 18- tot 44-jarigen met een stevige stijging van maar liefst 5% (van 18,5% naar 23,5%). Met dit resultaat scoort de radiozender nog beter dan de zomer van 2018 (22,5%). Bij het brede publiek (12+) is Qmusic de tweede grootste zender in Vlaanderen met een marktaandeel dat stijgt van 11,8% naar 13,4%. Joe zet eveneens een mooi resultaat neer en groeit in marktaandeel bij het brede publiek van 8,5% naar 9,1%.

Dit alles blijkt uit de nieuwe CIM-luistercijfers van de periode van 1 mei tot en met 31 augustus 2019, die vandaag, vrijdag 18 oktober, bekendgemaakt zijn.

An Caers, directeur radio: “Het wordt opnieuw bevestigd: de zomer is van Qmusic. Vorig jaar heeft de zomermeting ons positief verrast en daarom hebben we nog meer ingezet op muziek en beleving in de zomermaanden. Dat loont. Met de Foute Party en het Q-Beach House trekken we de luisteraars naar ons toe. We blijven investeren in al onze radiozenders: Qmusic, Joe en sinds vorige week ook in onze digitale rockzender Willy, die succesvol gestart is.”

Van nu maandag 21 tot en met vrijdag 25 oktober horen de Qmusic-luisteraars hun 500 favoriete platen uit de jaren 2000 tot 2009 tijdens de Top 500 van de 00's. Qmusic steekt de top dit jaar in een Idool-jasje en laat luisteraars de Idool-finale van 2003 herbeleven met een exclusief optreden van de finalisten van toen: Natalia, Brahim en Peter Evrard. In november gaat het Joe-ochtendduo Sven Ornelis en Anke Buckinx de luisteraars zo veel mogelijk inspiratie geven om leuke dingen te doen met hun ouders tijdens Schatten voor Altijd. Samen meer mooie momenten beleven, samen nieuwe dingen doen, momenten die ze al zeker in hun hoofd kunnen inkaderen voor later.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over