Het CIM heeft vanmorgen de nieuwe luistercijfers voor de Vlaamse radiomarkt bekend gemaakt. Deze resultaten bestrijken de periode van 26 augustus tot en met 25 december 2017.

Qmusic en Joe groeien het meest van alle radiozenders bij het algemene publiek (12+). De radiozenders doen het ook goed op hun zenderdoelgroepen. Qmusic groeit van 11,1%(vorige golf) naar 11,8% op 12+. Joe stijgt in die doelgroep van 7,3% (vorige golf) naar 8,8% en is er ook de grootste groeier. Het totale marktaandeel van de MEDIALAAN-radio’s groeit zo verder door van 18,4% (vorige golf) naar 20,6% op 12+. Op de zenderdoelgroepen haalt Qmusic 19,3% bij de 18 tot 44-jarigen en Joe 12% bij de 35-54 jarigen.

Iwan Reuvekamp, programmadirecteur radio: “Onze radiozenders zijn alive & kicking en groeien volop. Qmusic en Joe bereiken elke dag 1,1 miljoen luisteraars. Qmusic verwelkomde Wim Oosterlinck in de ochtend bij Sam & Heidi, Sean Dhondt in de namiddag en bereikt deze golf meer 18-44 jarigen.”

Robin Vissenaekens, zendermanager Joe vervolgt: “Grootste groeier Joe staat zowel in de week met Sven & Anke en Raf & Rani als in het weekend met Kris Wauters en Ann Van Elsen sterk. We bouwen verder aan de grootste supportersclub van de frisse veertiger en we doen dat met classics van toen en hits van nu.”

Bij Joe staan deze week de jaren ’80 centraal. De radiozender heeft morgen, vrijdag 9 februari, de grote finale van de Top 888, de 888 grootste 80’s-hits. Qmusic maakt zich klaar voor de Top 500 van de 90’s die op 26 februari start en de Q-Run To You op 17 maart.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over