Bijna 1.700.000 kijkers zien aantreden nieuwe paus. VRT biedt kijkers ‘gemiste’ programma’s gratis aan via Ooit Gemist

De ontknoping van de pausverkiezing heeft er gisteren voor gezorgd dat een recordaantal mensen Het Journaal heeft gevolgd op Eén. Liefst 1.432.000 kijkers (54.6% marktaandeel) waren er voor Het Journaal van zeven uur en dat is des te opmerkelijker omdat het om een extra-lange uitzending van meer dan anderhalf uur ging. Op het moment dat de nieuwe paus Franciscus op het balkon verscheen, was er zelfs een piek van 1.686.000 kijkers.

Door de uitgelopen uitzendingen van het Journaal en later ook Terzake, werd de geplande programmering van Eén en Canvas verstoord. Alle programma’s werden weliswaar uitgezonden, maar op een later uur dan voorzien. Daardoor hebben vele kijkers een aantal programma’s op het vertrouwde uur gemist. De VRT wil dat graag compenseren door deze programma’s tot en met volgende week woensdag (20 maart) gratis aan te bieden via Ooit Gemist.

Voor Eén gaat het om Iedereen beroemd, Thuis, Volt, Cafe Corsari en Death in Paradise.
Bij Canvas zijn het Belga Sport, Het verdriet van Europa, Reyers laat en How to make it in America.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: