Paradise City (Perk, 13 - 15 augustus) is een van ‘s werelds meest duurzame festivals. Om de ecologische voetafdruk nog te verkleinen, voorziet Audi dit jaar het festival van maar liefst 4 Smartflowers; zonnepanelen in de vorm van een bloem, die meedraaien met de zon en op die manier altijd optimaal stroom leveren.

Al van bij de eerste editie in 2015 zette Paradise City zich in om zijn ecologische voetafdruk te minimaliseren. Zo wordt onder andere het water van de douches en toiletten hergebruikt, alle drinks geschonken in herbruikbare bekers, wordt alle catering gescreend op duurzaamheid en brengen elektrische bussen festivalgangers van Brussel naar het festival, en omgekeerd. De organisatie werd hiervoor al beloond met een award van het gerenommeerde A Greener Festival.

Aanpassingsvermogen

De laatste jaren waren voor het festival erg uitdagend, maar de organisatoren wisten zich aan te passen en zetten met Taste of Paradise en Paradise Down by the Lake twee nieuwe, kleinschalige concepten neer die op veel bijval konden rekenen. Als trouwe partner, kon ook Audi zich hierin vinden en bleef trouw de organisatie steunen.

“Als automerk weten wij als geen ander hoe belangrijk het is je snel en flexibel te kunnen aanpassen aan nieuwe omstandigheden en dat tegen de achtergrond van een duurzame omgeving,” aldus Stef Sleurs, Marketing en Communication Manager van Audi België. “De volharding en flexibiliteit die Paradise City aan de dag weet te leggen, past perfect binnen onze filosofie van future is an attitude.”

Audi installeert op Paradise City een interactieve dansvloer die stroom levert wanneer festivalbezoekers erop dansen.

Duurzaamheid heeft topprioriteit bij Audi en dat uit zich niet louter in het revolutionaire e-tron gamma (met de Audi Q4 e-tron als paradepaardje), maar het merk zoekt bewust naar projecten waar duurzaamheid als een evidentie en niet als het noodzakelijke kwaad wordt beschouwd. In die optiek partnert Audi nu al enkele jaren met Paradise City en investeert het in groene stroomvoorzieningen. De Smartflowers voorzien niet enkel podia van stroom, ze zullen ook door de bezoekers kunnen worden gebruikt voor het opladen van elektronische apparatuur. Bovendien installeert het merk er ook een interactieve dansvloer die stroom levert wanneer festivalbezoekers erop dansen…

Als organisator van het festival, beseft Gilles de Decker als geen ander hoe belangrijk de steun van gelijkgestemde zielen is in deze moeilijke tijden: “Gelukkig hebben wij een trouw en enthousiast publiek, maar hadden wij wellicht het afgelopen jaar niet kunnen overleven zonder de steun van partners als Audi. Onze ecologische insteek maakt dat we erg selectief moeten zijn in onze samenwerkingen en dat we enkel met bedrijven in zee kunnen gaan die dezelfde filosofie delen.”
Ook de andere concepten van Paradise City - Taste of Paradise en Paradise Down by the Lake - kunnen rekenen op de steun van Audi.

Paradise City zal op volle capaciteit doorgaan van 13 tot 15 augustus.
Meer informatie (ook i.v.m. sanitaire maatregelen) via www.paradisecity.be.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over