Met een marktaandeel van 10,2 procent laat de jongerenzender MNM mooie cijfers optekenen bij de nieuwe meting van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM). Daarmee is MNM de populairste zender in Vlaanderen bij jongeren tussen 12 en 24 jaar. Bij die groep versterkt de zender nog zijn positie met een marktaandeel van bijna 30 procent. Ook Radio 1 zit in de lift en groeit door naar een marktaandeel van 8,8 procent.

Els Van de Sijpe, Manager Radio bij de VRT. “Dagelijks ruim 700.000 luisteraars bereiken, dat is een ijzersterk resultaat voor MNM. Het bevestigt ook wat we merken in de reactie van onze jonge fans: de community groeit op radio, online en in onze app. En dan startte de jongste editie van Marathonradio, de MNM-actie voor studenten, pas na deze meting.

Ook Radio 1 blijft zijn rol als actualiteitszender volop spelen. De zender groeit opnieuw, nu naar 8,8 procent marktaandeel. Op dat elan gaat Radio 1 in de zomer door met een sterke programmatie rond nieuws en actualiteit, Sporza Tour en een gevarieerd muziekaanbod.”

Ook de andere VRT radiozenders doen het uitstekend. Radio 2 blijft stevig marktleider in Vlaanderen met een marktaandeel van 30,4 procent. Studio Brussel blijft stabiel met een marktaandeel van 10,9 procent. Als koploper in Vlaanderen, bij de doelgroep tussen 18 en 44 jaar en bij luisteraars op het werk, versterkt de zender nog z’n positie. Klara kende een succesvol voorjaar vol live muziek met het Klarafestival, het marktaandeel klimt bovendien opnieuw naar 2,2 procent in deze golf.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over