Elke dag luisteren 77,7% van de Vlamingen naar de radio. Het medium blijft bij zowel jong als oud heel populair. Dat blijkt uit de nieuwe luistercijfers voor de Vlaamse radiomarkt die het CIM vandaag bekendmaakte. De luisteraars blijven trouw aan de openbare omroep, die met zijn vijf radionetten dagelijks bijna drie miljoen Vlamingen bereikt.

Radio 2 (27,8%) blijft het grootste radionet van Vlaanderen: dagelijks luisteren meer dan 1,2 miljoen mensen naar de familiezender.

Cultuurzender Klara stijgt van 2 naar 2,3%. Nethoofd Chantal Pattyn: "Klara kende een sterk najaar, gekruid door een succesvolle editie van Iedereen Klassiek, Klara's Top 100 en een gewaardeerde documentaire over Richard Strauss. We blijven dit voorjaar verder inzetten op sterke radioreeksen zoals "100 dagen met Napoleon" en cultuurevenementen zoals het KlaraFestival in maart en de Koningin Elisabethwedstrijd."

Studio Brussel (12,9%) blijft stabiel. En ook Radio 1 (8,2%) doet het goed. "We blijven op dit elan doorgaan met sterke actuaprogramma's, goede muziek en maatschappelijke acties als Heerlijk helder", aldus Radio 1-nethoofd Filip Pletinckx.

MNM (8,8%) verliest wat marktaandeel maar bereikt tegenover vorig jaar meer jongeren. 22,3% van de jongeren tussen 12 en 24 jaar luistert dagelijks naar MNM. Vorig jaar was dat nog 21,7%.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: