Vanaf vandaag breidt Viacom International Media Networks (VIMN), voorheen MTV Networks, haar portfolio van kanalen gevoelig uit. MTV, Nickelodeon, Nick Jr. en TMF zullen vanaf dan allemaal 24u op 24u te bekijken zijn via verschillende analoge en digitale platformen. VIMN creëert op deze manier een breder aanbod dat nog nauwer aansluit bij de noden van de kinderen- en jongerendoelgroep.

Sterkste commerciële kinderzender gaat 24/24 en lanceert tienermerk TeenNick.
Nickelodeon dat al sinds 2004 in Vlaanderen beschikbaar is, zal vanaf morgenochtend voor het eerst 24u/24 gaan uitzenden. De kinderzender evolueert hiermee naar een volwaardig kanaal binnen zowel het analoge als digitale televisieaanbod.

De vroege ochtenduren zijn nog steeds voorbehouden voor de allerkleinsten met reeksen als Dora, Diëgo en Kai-Lan. Vanaf 7u ’s ochtends nemen de gekende Nickelodeon cartoons het over en ook na school is er een vaste afspraak met o.a. Riens Planeet, SpongeBob, Fairly Odd Parents, Pinguins van Madagascar en T.U.F.F. Puppy. In de vooravond vullen live action series als Ned’s Survivalgids en Het Huis Anubis de huiskamer. Nieuw is het aanbod vanaf 20u00 onder de merknaam TeenNick. Speciaal voor tieners brengt Nickelodeon een programmering, helemaal afgestemd op hun leefwereld. TeenNick brengt de originele en ondertitelde versie van gekende live action series zoals iCarly, The Troop of Big Time Rush maar ook nieuwkomers als Degrassi en Alex FM. Het educatieve peuter- en kleuterkanaal Nick Jr. zal vanaf 4 oktober beschikbaar zijn binnen het digitale basispakket van Telenet en het kids-betaalpakket van Belgacom.

Nickelodeon bereikt vandaag als enige alle mogelijke leeftijdsgroepen van kinderen. Van peuters en kleuters over de 6 tot 9 jarigen tot de tweens (9-12 jaar) en de tieners. Bovendien slaagt Nickelodeon erin om ondanks de toegenomen concurrentie, de kloof met de andere commerciële kinderzenders te handhaven. Zo ligt het gemiddelde marktaandeel van Nickelodeon sinds begin 2011 maar liefst 25% hoger dan dat van zijn grootste concurrent*.

Nickelodeon is vanaf 4 oktober 24/24 analoog te bekijken én via het digitale basisaanbod van Belgacom (kanaal 134) en Telenet (kanaal 31). Nick Jr. is te bekijken via het digitale basisaanbod van Telenet (kanaal 32) en het digitale kids-betaalpakket van Belgacom.

MTV, thuisbasis voor de Millenniumgeneratie, gaat 24/24.
Jongerenzender MTV evolueert van het huidige beperkte uitzendschema (20u00 – 05u00) naar een volwaardig 24-uurs kanaal binnen het digitale basisaanbod van zowel Telenet als Belgacom. Een verregaande digitale penetratie in Vlaanderen biedt de mogelijkheid om MTV op die manier 24/24 beschikbaar te maken voor jongeren en dit binnen een omgeving die hen op het lijf geschreven is: digitaal, interactief en overal beschikbaar.

Binnen deze 24u brengt MTV een programmering die 100% is afgestemd op zijn doelgroep van vandaag, de Millennials. Concreet betekent dit dat MTV verder evolueert naar veel meer dan een muziekzender alleen. Series als Jersey Shore, 16 and Pregnant en Awkward zijn hierbij de rode draad. Jongeren houden van muziek en deze zal ook steeds een deel uitmaken van MTV’s DNA. Vandaar dat de uitbreiding van het aantal uitzenduren ook een flinke dosis extra muziek betekent. Elke ochtend vanaf 6u wordt het volop genieten met achtereenvolgens MTV Breakfast Club, Fantastic Music Videos, 3 From 1 en Supercharts. In de namiddag geeft MTV vaste afspraak met gekende en succesvolle series als Plain Jane, My Life as Liz of Made. En uiteraard ontbreekt later op de avond ook de portie waaghalzerij en lef niet met reeksen als Dirty Sanchez, Jackass, Pranked en Nitro Circus.

Dat de MTV programmering bij de kijkers in de smaak valt, blijkt uit een marktaandeel dat gemiddeld maar liefst 43% hoger ligt dan vorig jaar. Afgelopen zomer behaalde MTV trouwens zijn hoogste marktaandeel in twee jaar tijd.

TMF
Muziek- en jongerenzender TMF is en blijft 24/24 analoog en digitaal beschikbaar, Met een vernieuwde identiteit waarbij een breed kwalitatief muziekaanbod en dialoog met de kijker centraal staan, groeit TMF uit tot een interactief communicatieplatform voor de jongerendoelgroep. TMF speelt hiermee in op de behoefte van jongeren om op een snelle en interactieve manier met elkaar te kunnen communiceren. Met formats als Get The Clip en Kill The Clip kunnen zij voor het eerst niet alleen hun mening geven over wat ze op TMF zien, maar kunnen zij ook mee de inhoud gaan bepalen. De grote dosis aan muziek en interactiviteit wordt aangevuld met series als South Park, Busted, Scarred, Punk’d en Boiling Points. Lokale producties als Yes You Can, Game Town en Solar Race vervolledigen het TMF aanbod.

TMF is het sterke lokale jongerenmerk binnen de VIMN portfolio. Maandelijks bereikt TMF 466.000 jongeren tussen de 13 en 30 jaar. Recent sloot TMF nog de zomer af als marktleider binnen het jongerensegment.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: