Kustgemeente Middelkerke verwelkomt volgende zomer de eerste pop-up concert- en evenementenarena aan onze Belgische kust. De Sportpaleis Groep start vol moed én met veel goesting dit innovatieve project. Het initiatief is een opsteker voor de noodlijdende livemuzieksector. Bovendien geniet het publiek - dat door de coronacrisis nu op z'n honger blijft zitten - van een extra ruim aanbod muziek en spektakel tijdens de zomer van 2021.

De Sportpaleis Groep is marktleider op het vlak van concertzaal exploitatie en maakt deel uit van Live Nation, het grootste live entertainment bedrijf ter wereld. De groep ontvangt op jaarbasis meer dan 2 miljoen bezoekers in 4 arena’s en 3 theaters en zal volgende zomer dus ook de nieuwe Pop-Up Arena in Middelkerke exploiteren.

Dit vernieuwende project wordt een imposant tentencomplex met een capaciteit van 3.500 (zittende toeschouwers) tot 5.500 bezoekers (in een gecombineerde staand/zittende opstelling). Je kan het vergelijken met een kleinere versie van de Lotto Arena in Antwerpen. Op die schaal werd nooit eerder in België een structureel pop-up concert- en evenementencomplex gebouwd.

Jan Van Esbroeck, CEO van Sportpaleis Groep : “zoals het er nu naar uitziet, wordt het vanaf de zomer 2021 bijzonder druk met op de agenda een groot aantal verplaatste én nieuwe concerten en evenementen. Met deze pop-up arena kunnen we dit grotere aanbod ook faciliteren.”

De Sportpaleis Groep heeft bewust gekozen voor een arena met een beperkte capaciteit, waardoor het draagvermogen van de omgeving op het vlak van mobiliteit en andere milieu effecten niet wordt overschreden. De groep heeft meer dan 20 jaar expertise in huis om dit project in optimale omstandigheden naar een succes te leiden.

Middelkerke profileert zich als belangrijkste muzikale kuststad.
Sinds kort waait er een frisse zeebries door Middelkerke. De stad onderneemt veel creatieve initiatieven om de aantrekkelijkheid van de stad voor zowel de bewoners als de toeristen verder te verhogen. Met de komst van dit innovatieve project wordt een extra entertainment kaart getrokken.

Jean-Marie De Decker, burgemeester van Middelkerke, is enthousiast. “We hebben grootse plannen met de site aan de Westendelaan : op korte tijd zal dit verder worden ontwikkeld tot een dynamisch vrijetijdspark. De vraag van de Sportpaleis Groep kwam precies op het juiste moment en kadert helemaal in de visie van het stadsbestuur om Middelkerke te laten evolueren naar een dynamische, bruisende vrijetijds stad. Deze Pop-Up Arena is, naast de bouw van het nieuwe zwembad en het Nostalgie Beach festival, een derde grote troef voor deze site. Middelkerke wordt tijdens de zomerperiode van 2021 hét muzikale centrum van de Belgische kust.”

Inzetten op (internationale) artiesten en evenementen
Nu dit project is aangekondigd, wordt werk gemaakt van de programmering. De uitbaters leggen contacten met organisatoren van concerten van nationale en internationale artiesten, indoor festivals en (muzikale) evenementen.

De Pop-Up Arena zal maximaal van 15 juni tot en met 31 augustus in Middelkerke (vrijetijdspark aan de Westendelaan) beschikbaar zijn. Het initiatief kadert in een partnership van de gemeente Middelkerke en de Sportpaleis Groep. Meer details en informatie over de programmering en de ticketverkoop volgen in september.

Wie interesse heeft, kan zich nu al via e-mail aanmelden om automatisch op de hoogte gebracht te worden van nieuws en updates in verband met de Pop-Up Arena. Surf naar www.popuparena.sportpaleisgroep.be. Wil je alvast een voorsmaakje? Klik hier voor de 3D-render van de arena!

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over