Gisterenavond werd het populaire Studio 100-bijtje Maya tijdens de Duitse Lima Awards in München verkozen tot ‘Licensing Brand of the Year’ in Duitsland. Maya de Bij liet in deze categorie de andere genomineerden Star Wars, Mia and Me en Monster High achter zich.

De jaarlijkse Lima International Licensing Awards zijn de meest prestigieuze erkenning in Duitsland binnen de licentiesector. Alle belangrijke spelers - zowel producenten als distributeurs - in de Duitsalige landen kunnen hun stem uitbrengen voor deze prestigieuze prijzen.

Studio 100 kreeg met Maya de Bij niet alleen de award voor ‘Licensing Brand of the Year’, maar de Duitse vestiging van het bedrijf zelf, Studio 100 Media, won ook de award voor ‘Licensing Agency of the Year’. Studio 100 Media haalde het in deze categorie van Disney, m4e en SuperRTL.

Studio 100 Media, de Duitse dochteronderneming van Studio 100, heeft zijn kantoren in München, en houdt zich hoofdzakelijk bezig met de wereldwijde verdeling van de televisierechten van de programma’s uit de Studio 100 portfolio. Zo wordt de nieuwe animatiereeks van Maya de Bij momenteel in zo’n 135 landen uitgezonden. Ook de opvolging van de merchandising & licenties van de Studio 100 figuren in de GAS-landen (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland), waaronder Maya de Bij, Wickie de Viking & Heidi gebeurt door Studio 100 Media. Er werken intussen 53 mensen in deze Duitse vestiging van Studio 100.

Hans Bourlon & Gert Verhulst, oprichters van Studio 100: “We zijn ontzettend blij met deze 2 awards, het is een erkenning voor ons Duitse team dat zo hard aan dit verhaal heeft gewerkt. Het is ook fantastisch ondernemen in Duitsland. We hebben in München sinds 2008 een uitzonderlijk groeiverhaal geschreven dat zich ook vertaalt in uitstekende cijfers en de bekroning met deze 2 awards.”

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over