isney brengt vandaag een magische nieuwe kerstclip uit om het begin van de feestdagen te vieren. De nieuwe kerstclip "Pluspapa" is een geanimeerde kortfilm van drie minuten over de samenhorigheid binnen een familie en de kracht van het vertellen van verhalen.

De clip is een vervolg op de kerstclip van vorig jaar, genaamd Lola, die zich focuste op de feestelijke tradities die van generatie op generatie worden doorgegeven. De kortfilm gaat op woensdag 3 november 2021 in première op TV en verschijnt digitaal via Disney's eigen kanalen in 45 landen in Europa, Noord-Amerika, Zuid-Amerika en Azië. De clip maakt deel uit van Disney's feestelijke retailcampagne 'De Magie van Samen Zijn', ter ondersteuning van Make-A-Wish®.

Na Disney's eerste Consumer Products kerstclip in 2020, die meer dan 106 miljoen keer werd bekeken, zien we dit jaar een volwassen Nicole, de kleindochter uit Lola, en haar twee kinderen Max en Ella, wanneer hun nieuwe pluspapa Mike zijn intrek neemt in het huis van de familie.

De nadruk van het verhaal ligt op een heel speciaal verhalenboek - een kostbaar voorwerp dat zoon Max van zijn biologische vader heeft gekregen. Het boek laat zien hoe de kracht van het vertellen van verhalen de familiebanden kan versterken en legt de nadruk op de magie die kan ontstaan door samen te lezen, terwijl de Disney en Pixar-verhalen van de pagina's opstijgen en tot verbazing van de hele familie tot leven komen.

Kijkers zullen het gezin een emotionele reis zien maken in de aanloop naar kerstmis terwijl ze genieten van het samenvoegen van bestaande en nieuwe feestelijke tradities.

Deze campagne steunt opnieuw Make-A-Wish® die al geruime tijd partner is van Disney. Daarmee helpt Disney de organisatie om levensveranderende wensen van kinderen met een ernstige ziekte te vervullen, wat een belangrijk onderdeel van het genezingsproces kan vormen. Sinds 1980 heeft Disney Make-A-Wish® geholpen om meer dan 145.000 levensveranderende wensen over de hele wereld in vervulling te laten gaan en licht, hoop en vreugde te brengen aan de wenskinderen en hun families.

Gregory Porter, tweevoudig Grammy Award-winnaar, komt met een emotionele vertolking van het originele nummer ‘Love Runs Deeper’. Het nummer is speciaal geschreven voor de clip en vertelt, in plaats van een dialoog, het muzikale verhaal van Mike. De single is geschreven door PARKWILD, een songwriter uit Los Angeles, en CHERISE, een lid van Tomorrow's Warriors, een organisatie die zich inzet voor meer diversiteit en gelijkheid in de cultuursector door middel van jazzmuziek.

'Love Runs Deeper' is vanaf vandaag beschikbaar om te downloaden. 100% van de opbrengst van de verkoopprijs van elke download gemaakt vóór 31 december 2021 wordt gedoneerd aan Make-A-Wish® International* om levensveranderende wensen te helpen vervullen, die kinderen helpen de fysieke en emotionele kracht te verkrijgen die ze nodig hebben om te vechten tegen een ernstige ziekte.

Disney zal voor meer dan 2 miljoen dollar aan financiële steun bieden aan Make-A-Wish® International en hun andere vestigingen over de hele wereld. De steun, bestaande uit financiële donaties, mediawaarde en giften, zal Make-A-Wish® helpen een stap dichter bij hun visie te komen, namelijk het vervullen van een wens voor elk kind die hiervoor in aanmerking komt. Fans kunnen ook een schaatsende Minnie Mouse knuffel en een dagboek geïnspireerd op de clip kopen. Deze producten zijn exclusief verkrijgbaar via shopDisney.eu.

In de kerstclip kunnen oplettende kijkers ook een aantal verborgen Disney en Make-A-Wish® 'Easter Eggs' ontdekken**, waaronder twee kunstwerken die zijn gemaakt door kinderen die door Make-A-Wish® worden gesteund. Eén daarvan komt van de 13-jarige Dylan, wiens tekening van een jachtluipaard te zien is op de koelkast van het gezin. Dylan’s wens om animator te worden werd vervuld door Flux Animation Studios, die verantwoordelijk is voor het maken van de kerstclip.

Tasia Filippatos, SVP Disney EMEA licht toe: "We zijn enorm blij om opnieuw onze langdurige liefdadigheidspartner Make-A-Wish® te steunen met onze campagne voor de feestdagen. Samen lezen kan echt een magische ervaring zijn en onze kerstclip viert deze eeuwenoude traditie en de verwondering en verbeelding die dit teweegbrengt. We hopen dat het verhaal herkenbaar is voor iedereen die de magie van de pagina’s uit een boek werkelijkheid heeft zien worden via de ogen van een kind."

De internationale artiest Gregory Porter, die 'Love Runs Deeper' vertolkt, zegt: "De tekst van het nummer is zo krachtig en benadrukt dat er zich in alles liefde verschuilt. Toen ik de eerste regel van 'Love Runs Deeper' las, 'When you open the door, I will be standing there', was ik echt ontroerd door de emotie en het verhaal. Ik wist dat ik bij deze campagne betrokken moest zijn en Make-A-Wish® moest steunen."

Luciano Manzo, President en CEO van Make-A-Wish® International laat weten: "We zijn trots op onze langdurige samenwerking met Disney en zijn verheugd wederom deel uit te maken van de feestelijke campagne van dit jaar. Ook het grote publiek kan meedoen door deze feestdagen - namens dierbaren - een geschenk van hoop en vreugde te geven aan kinderen met een ernstige ziekte. Ze kunnen iemands dag beter maken door een kaartje te sturen, die ervoor zorgt dat Make-A-Wish® de levensveranderende wensen van kinderen kan vervullen."

Meer dan 200 detailhandels en merken steunen Disney’s feestelijke campagne 'De Magie van Samen Zijn' in 2021, waaronder Pandora, Primark en Vodafone, die zelf ook hun eigen geanimeerde verhalen zullen uitbrengen met daarin Mike, Nicole, Max en Ella. De uitingen van Pandora, Primark en Vodafone zullen de hele maand november te zien zijn via de kanalen van deze merken.

De kerstclip werd ontwikkeld en geproduceerd door het interne creatieve team van Disney EMEA, onder leiding van Angela Affinita, Director of Brand Marketing & Creative. De clip Pluspapa is in samenwerking met Flux Animation Studios in Nieuw-Zeeland gemaakt.

*Voor de voorwaarden, bezoek de website Thewaltdisneycompany.eu/fromourfamilytoyours
**Andere verborgen items zijn Lola's originele Mickey Mouse-speeltje uit de clip van vorig jaar net als speelgoed van andere bekende Disney-personages, zoals Stitch, Lightning McQueen, Olaf, Spider-Man en Black Panther.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: