Radiostation KINK stijgt in de meest recent gepubliceerde luistercijfers over de periode juli-augustus 2020 naar een marktaandeel van 1,3% in de belangrijke doelgroepen 20-49 en 25-54, een nieuw record voor het station. In 10+ blijft het aandeel stabiel op 0,6% . Niet eerder scoorde KINK zo hoog in de metingen.

Met een gemiddelde luistertijd van 4 uur en 20 minuten en zelfs 14 minuten langer in de doelgroep 20-49 is KINK aanhoudend nog steeds met afstand de nummer 1 in luistertijd: naar geen enkel ander station dat gemeten wordt door NLO wordt zo lang geluisterd.

Daarnaast staat KINK in veel doelgroepen bovenaan in de selectiviteit, het getal dat aangeeft hoe direct adverteerders mensen van de door hun gekozen doelgroep bereiken. KINK is het meest selectieve station in onder meer de volgende doelgroepen:

  • 20-49 jaar
  • 35-49 jaar
  • AB1 20-49 jaar
  • Mannen 20-49
  • Mannen en vrouwen AB1 20-49
  • Business to business

“In de afgelopen zomerperiode hebben meer en meer liefhebbers van alternatieve rockmuziek de weg naar KINK gevonden", aldus programmadirecteur Michiel Veenstra. "De cijfers laten wederom zien hoe effectief KINK met zijn duidelijke muzikale profiel luisteraars aan zich weet te binden. KINK zou er nog sterker voor staan als we op FM zouden uitzenden, nog altijd goed voor 66% van de totale radiobeluistering”.

KINK is sinds 1 februari 2019 te ontvangen via DAB+, de digitale opvolger van FM. DAB+ is gratis in de ether te luisteren met een geschikt radiotoestel. Daarnaast is KINK ook online te ontvangen: via de eigen app, website, op het wereldwijde TuneIn platform, op Sonos-apparatuur: alles dat online radio ontvangt. Daarnaast is er themazender KINK DNA CLASSICS met de beste alternatieve muziek uit de jaren ’80 en ’90, KINK DISTORTION met uitsluitend metal, hardrock en metalcore en KINKNL met de beste muziek uit eigen land.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over