Kursaal Oostende wil de service naar de klanten nog verhogen. Uit onderzoek blijkt immers dat van de bezoekers aan het Kursaal gemiddeld 55% een restaurant bezoekt en meer dan 30% blijft overnachten in een hotel. Het Kursaal is hiermee een sterke toeristische motor voor de stad. Voor de Oostendse horecazaken zijn de evenementen in het Kursaal een belangrijk potentieel voor bijkomende overnachtingen of extra couverts voor of na de show. Het Kursaal organiseert daarom een infoavond met de horeca.

Onderzoek
Kursaal Oostende is ruim twee jaar bezig met het ondervragen van de bezoekers. Uit de meest recente cijfers blijkt dat 78% van de bezoekers speciaal voor een event in het Kursaal naar Oostende komt. Van deze bezoekers blijft gemiddeld 55% iets eten in een restaurant of een bistro en meer dan 30% overnacht in een hotel. Kursaal Oostende heeft hiermee een grote economische impact op de stad. Uit het tevredenheidsonderzoek blijkt ook dat de bezoeker tevreden is over de locatie op zich met een gemiddelde score van 9 op 10.

Uitbreiding service
Kursaal Oostende wil de service naar de bezoekers nog uitbreiden. “De onderzoekscijfers bewijzen dat Kursaal Oostende de naam van toeristische motor alle eer doet. Voor de verschillende horecazaken ligt nog een belangrijk potentieel voor extra overnachtingen en couverts voor of na shows of concerten in het verschiet,” zegt Peter Craeymeersch. Momenteel communiceert het Kursaal online informatie over de horecazaken met relevante info zoals de wandelafstand tot het Kursaal, info over een bezoek met kinderen, mogelijkheid tot laat dineren na een concert en andere. De hotels hebben op elke pagina van een specifiek concert of show een tool die aangeeft welke hotels er die avond nog beschikbaarheid hebben. De bezoekers kunnen dan rechtstreeks via de website van het Kursaal boeken.

Infoavond
Kursaal Oostende organiseert op maandag 10 december in de Lounge bar een infoavond met verschillende hotel- en restauranteigenaars. Tijdens die avond worden de verschillende tools toegelicht die het Kursaal ter beschikking stelt aan de bezoekers met betrekking tot de horeca in Oostende. “We gaan ook de toekomstplannen uit de doeken doen en iedereen warm maken om hier een mooie wisselwerking van te maken. Als we de handen in elkaar slaan kan dit een heel sterk verhaal worden,” besluit Gwendoline Nys. Horecazaken kunnen zich nog inschrijven via phaedra@kursaaloostende.be of door te bellen naar 059 29 50 50.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over