Filmliefhebbers zullen het gemerkt hebben: Kinepolis Group stak zopas haar websites kinepolis.be, kinepolis.fr, kinepolis.es en kinepolis.ch, evenals haar internationale iPhone, iPad en Android apps en haar My Kinepolis -nieuwsbrief, in een nieuw kleedje 'op maat' van de film- en eventliefhebber anno 2012.

De website toont een nieuw design, is overzichtelijk, informatief, gebruiks- en transactievriendelijk. In de vernieuwde kinepolis.com navigeren surfers nu vlotter dan voorheen naar alle mogelijke films uit het Kinepolis-aanbod, maar ook naar het meer evenementiële aanbod zoals opera-, theater- en balletvoorstellingen, en concerten dat alsmaar meer liefhebbers naar Kinepolis brengt. Vanaf dit voorjaar wordt de Kinepolis-website ook 'persoonlijk', want Kinepolis voorziet dan een 'preference driven' systeem, een systeem dat Kinepolis-films en -events vooropplaatst die nauw aansluiten bij de persoonlijke voorkeuren van de filmliefhebber.

De iPhone en iPad Kinepolis apps en de My Kinepolis -nieuwsbrief zijn nu reeds gepersonaliseerd ('preference driven') dankzij een performant en innovatief relatiemarketingsysteem dat Kinepolis als eerste bioscoopgroep aanwendt. Daar waar de filmliefhebber voorheen een algemeen aanbod voorgeschoteld kreeg, houden deze mobiele apps en de nieuwsbrief My Kinepolis nu rekening met zijn favoriete acteurs, actrices, regisseurs, filmgenres, enz.. Elk van zijn voorkeuren (aangegegeven in zijn My Kinepolis -profiel) en elke film in programmatie wordt gevat in wiskundige formules om te berekenen welke filmvolgorde voorgesteld wordt. Hierdoor wordt zijn zoektijd naar een passende film aanzienlijk ingekort en de kans op succes vergroot.

De app en de nieuwsbrief zien er dus helemaal anders uit voor Johnny Depp -aanhangers dan voor Nathalie Portman -fans. Een vrouwelijke filmliefhebber krijgt vermoedelijk een andere app en nieuwsbrief te zien dan haar mannelijke wederhelft.

Met een Android smartphone, iPhone of iPad door filmposters bladeren, foto's en trailers bekijken en in een oogwenk het juiste vertoningsuur vinden, verloopt makkelijker dan tevoren. De app voor iPhone en iPad is nu universeel (één app voor beide). Alle apps beschikken over image recognition: Richt je de camera op de filmaffiche van een aangeboden film, dan kom je vanzelf bij de filminformatie.

Het initiatief van Kinepolis is een nieuwe stap in zijn online en mobiele dienstverlening. Kinepolis biedt nu filminformatie 'op maat' en zet hiermee een standaard voor filmsites van de nieuwste generatie. Dit jaar worden alle mobiele Kinepolis-applicaties uitgebreid met ticketingfunctionaliteit.

Meer info: www.kinepolis.com

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: