21 jaar na zijn succesvolle opening op de Heizel als eerste en grootste megaplex ter wereld kreeg Kinepolis Brussel een grondige facelift. De Belgische bioscoop- en congresbezoeker kan vanaf vandaag bij Kinepolis Brussel terecht voor de nieuwste snufjes, innovaties en voorzieningen. Vandaag nam de pers een kijkje voor en achter de schermen van het gerenoveerde Kinepolis-gebouw.

Om de Brusselse filmliefhebber de toekomst in te loodsen, ging Kinepolis Group onlangs over tot de renovatie en relifting van Kinepolis Brussel, haar biosccop op de Heizelvlakte. De werken startten op 20 april en werden op 15 juni voltooid.

Het hele gebouw werd grondig gerestyled, en straalt nu des te meer ruimte en harmonie uit. De hoofdinkom werd volledig vernieuwd en16 hightech automatische kassa's deden er hun intrede. De achteringang werd voorgoed gesloten. Op beide niveaus werden de fastlanes vervangen door zeer ruime selfservice-shops, waar bezoekers terechtkunnen voor een breed gamma aan koude en warme snacks, inclusief een gezond assortiment.

Kinepolis creëerde een digitale omgeving, niet enkel via digitale projectoren en films, maar ook via talrijke digitale signalisatie-, reclame-, programmatie- en informatieschermen. Van de 24 zalen werden er tot op vandaag reeds 19 gedigitaliseerd. In 3 zalen vinden 3D Digitale voorstellingen plaats.

De digitalisering van het bioscoopmedium zorgt voor een betere geluids- en beeldkwaliteit, en biedt een breder programmatieaanbod met heel wat nieuwe entertainmentmogelijkheden en B-to-B-applicaties. Het digitale aanbod van evenementen dat al dan niet live het grote scherm haalt, zoals opera's, theaters, televisiereeksen, concerten en sportwedstrijden, kent een boeiende ontwikkeling en wekt toenemende interesse van het publiek.

Met drie B-to-B-ruimtes (550 m², 450 m², 350 m²), goed voor een totaalcapaciteit van 1500 bezoekers, komt Kinepolis Brussel tegemoet aan de grote vraag van bedrijven naar ruime, goed bereikbare en professioneel uitgeruste congres- en receptieruimtes in Brussel. Elke B-to-B-ruimte is uitgerust met apart sanitair, bijbehorende keuken, bar en licht- en geluidsfaciliteiten. Via de aangepaste congresinfrastructuur en -service, intensieve mediacampagnes en succesvolle partnerships wordt Kinepolis Brussel sterker dan ooit als B2B-locatie gepromoot.

Op diverse manieren worden Kinepolis-liefhebbers in de bloemetjes gezet ter gelegenheid van de nieuwe look van het gebouw. Ook scholen en bedrijven worden op gerichte wijze uitgenodigd om kennis te maken met de vernieuwde Kinepolis.

Ter gelegenheid van de "transformatie" organiseert Kinepolis de avant-première van "Transformers Revenge of the Fallen" op dinsdag 23 juni om 20u. Voorts worden via tal van mediakanalen massa's bons verdeeld in de Brusselse regio, waarmee men tot eind juni voor een prikje (5,50€) naar Kinepolis kan. Op zondag 4 oktober neemt Kinepolis Brussel deel aan de Open Bedrijvendag.

Meer info omtrent het publieke feestprogramma op www.kinepolis.com/transformingbrussels

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: