Biscuiterie Jules Destrooper staat al ruim 128 jaar bekend om zijn authentieke, natuurlijke boter- en chocoladekoekjes. Door de jaren heen heeft het bedrijf een ruime expertise opgebouwd met bijzondere aandacht voor smaak en kwaliteit. En dat is ook Studio 100 niet ontgaan.

Voor hun kinderkoekjes startten de makers van onder meer K3, Plop en Maya de Bij een exclusieve samenwerking op met de koekjesfabrikant uit Lo. Bij Jules Destrooper werden er nieuwe recepten op punt gesteld voor alle bestaande Studio 100-koekjes. De twee autonome Belgische bedrijven vinden elkaar in hun streven naar kwaliteit, dat beamen ook Gert Verhulst en Hans Bourlon van Studio 100: “De koekjes van Jules Destrooper behoren ons inziens tot de lekkerste koekjes ter wereld. Het spreekt dan ook voor zich dat wij erg blij zijn met deze samenwerking tussen Jules Destrooper & Studio 100. Jules Destrooper is net als Studio 100 een op en top Belgisch bedrijf, dat ook op internationaal vlak actief is. Daarnaast wordt kwaliteit door Studio 100 erg hoog in het vaandel gedragen. Dat een kwaliteitsbedrijf als Jules Destrooper één van onze partners wordt, kunnen we dan ook alleen maar toejuichen.”

Ook Peter Destrooper, CEO en achterkleinzoon van stichter Jules Destrooper is enthousiast: “We zijn zeer tevreden met deze samenwerking. Dit betekent voor Jules Destrooper een mooie kans om een nieuwe, jonge doelgroep aan te spreken met koekjes van hun favoriete Studio 100-figuurtjes.”. Het bedrijf staat ook zelf in voor de distributie van de koekjes in de Benelux. “Ook voor ons eigen merk staan wij rechtstreeks in contact met de retail in België en Nederland, de kinderkoekjes van Studio 100 vormen hierop een mooie aanvulling.”, aldus Peter Destrooper.

Een stukje achtergrond:

Studio 100, met aan het hoofd Hans Bourlon en Gert Verhulst, ging meer dan twintig jaar geleden van start met de pratende hond Samson als enige troef. Tegenwoordig is het bedrijf een wereldspeler wanneer het over kinderanimatie gaat, met pretparken in België, Nederland en Duitsland. Met een animatiestudio in Parijs en Sydney en een hele familie televisiefiguurtjes die uitzwermt over steeds meer landen: K3, Samson & Gert, Mega Mindy, Kabouter Plop, ROX, Galaxy Park, Jabaloe, Het Huis Anubis, Hotel 13, Bumba, Wickie De Viking en Maya De Bij, om er maar een paar te noemen. Van het iconische tekenfilmfiguurtje Maya de Bij werden in de Parijse animatiestudio nieuwe afleveringen gemaakt in GGI, en sindsdien timmert de bekende bij aan haar internationale carrière. Maya is ondertussen aan meer dan 150 landen verkocht, en op dit ogenblik wordt er hard gewerkt aan de eerste bioscoopfilm in 3D. En Maya is niet het enige speerpunt van de Studio 100-strategie. In het zog van de beroemde bij volgen Wickie De Viking en Heidi, twee al even iconische tekenfilmfiguren die een nieuw leven krijgen.

Een rijke geschiedenis

West-Vlaanderen, tweede helft van de negentiende eeuw… Gedreven door passie combineert Jules Destrooper, een koloniaal handelaar, de allerbeste kruiden die hij uit Afrika en uit het Oosten importeert met de meest exclusieve natuurlijke ingrediënten zodat hij een uiterst unieke smaak kon geven aan zijn Amandelbrood, een delicaat koekje dat nog vele liefhebbers over de hele wereld zou behagen. Zo wordt in 1886 de Biscuiterie Jules Destrooper opgericht.

De kunst om de kwaliteit en versheid van de producten te bewaren is de belangrijkste bekommernis van de tweede en derde generatie van de familie Destrooper. Dankzij een belangrijke innovatie op het vlak van de verpakking slaagt ze erin om de deur te openen naar een wereldwijde export. Het begin van een echt succesverhaal…

Anno 2014
Vandaag is Biscuiterie Jules Destrooper nog steeds een volledig autonoom familiebedrijf met Jules’ achterkleinzonen Peter en Patriek Destrooper aan het hoofd. Het bedrijf met 160 enthousiaste medewerkers en een jaaromzet van meer dan 30 miljoen euro produceert zo’n twee en een half miljoen koekjes per dag. Deze vinden gretig de weg naar fijnproevers in 80 landen. Het exportgedeelte was vorig jaar dan ook al goed voor 65% van de totale omzet.

Belangrijkste reden van de mooie evolutie van het bedrijf is zonder twijfel de getrouwheid aan de eigen kernwaarden (authenticiteit, premiumness, klantgerichtheid, eenvoud, respect en duurzaamheid). De manier van produceren mag dan fel geëvolueerd zijn doorheen de tijd, aan de (geheime) recepten met echte boter en de drang naar kwaliteit van de stichter is nooit geraakt.

Een tweede verklaring voor de wezenlijke groei die het bedrijf de laatste jaren heeft gekend is het respect voor de consument en andere culturen met een juist evenwicht tussen globaal en lokaal handelen. Voeg daarbij een eigentijdse, creatieve aanpak en de durf om te innoveren vanuit een goede voorbereiding en de belangrijkste succesfactoren zijn aangehaald. Kortom, een sterke basis om het partnership met Studio 100 te laten uitgroeien tot een succes.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: