Gisterenochtend heeft het CIM de luistercijfers voor de periode van 24 augustus t.e.m. 21 december 2013 bekend gemaakt. Q-music behaalt op de algemene doelgroep 12+ een marktaandeel van 13,5% en blijft daardoor stevig op de tweede plek. Op de doelgroep 18-44 heeft Q-music in deze meting een marktaandeel van 21,4%, hetzelfde resultaat als één jaar geleden voor dezelfde periode.

JOE fm bereikt een historisch hoog marktaandeel. Voor het eerst breekt JOE op de algemene doelgroep 12+ door de grens van de 8% en klokt af op 8,5%.

Florent Luyckx, algemeen directeur radio: ‘Deze cijfers zijn een bevestiging van de stevige en stabiele marktpositie die Q-music in de afgelopen jaren heeft ingenomen. Het station maakt waar wat het belooft, met als resultaat een groot en loyaal publiek. Daarnaast is het fantastisch om te zien dat het groeipotentieel dat wij al een tijd lang voelen voor JOE fm nu dan ook wordt onderstreept door deze cijfers. JOE heeft zijn beste meting in het bestaan van de zender en is overduidelijk een speler van belang geworden in de Vlaamse radiomarkt. We zijn dan ook erg blij met deze resultaten.’

Tom Klerkx, programmadirecteur radio: ‘We zijn blij met het prachtige resultaat voor JOE. Dit jaar viert JOE zijn 5de verjaardag en we stellen met plezier vast dat onze combinatie van ‘greatest hits’ met toffe, muzikale acties zoals de Top 2000 steeds meer mensen weet te boeien. We komen net uit de 70’s Top 700 en we werken nu voluit toe naar 1 april om onze verjaardag te vieren. Ook Q blijft verrassende en spannende hitradio maken en dat spannend mag je erg letterlijk nemen, want ‘onze frank’ staat op punt om uit het Q-Ijsblok te vallen en verder zitten we al helemaal klaar voor de Top 500 van de 90’s van volgende week!’

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: