Koken is helemaal niet saai en met eten kun je experimenteren! Dat laat kok André Amaro vanaf 15 april zien in Amaro's Kooklab, het nieuwe wekelijkse programma op Viacom-zender Nickelodeon. Het motto van Amaro’s Kooklab is: lekker proeven, experimenteren, proberen en een beetje leren! Amaro is kok en kunstenaar en houdt niet van liflafjes, flauwekul en aanstellerij, maar van eerlijk en echt eten. Daarom gaat hij op zoek naar de verrassendste gerechten en maakt deze op geheel eigen wijze samen met kinderen. De bereidingswijze die hij kiest is vaak opmerkelijk en leuk: Zo maakt hij een frietkanon omdat hij niet van snijden houdt, gaat zelf garnalen vissen omdat de garnalen in de winkel niet vers genoeg zijn en maakt hij sushi van sprinkhanen, speciaal voor kids die niet van vis houden.

Amaro's Kooklab is vanaf 15 april elke zaterdag om 18.30 uur te zien op Nickelodeon.

Over Nickelodeon België

Nickelodeon is het merk voor kinderen binnen de merkenportfolio van Viacom International Media Networks Benelux. De van oorsprong Amerikaanse zender is wereldwijd Nickelodeon één van de grootste entertainmentmerken voor kinderen, in België is Nickelodeon de nummer 1 commerciële kinderzender. Ook zijn in België zusterzenders Nick Jr., NickToons en Nick Music te zien. Het is de plek waar kinderen op de eerste plek staan; zij staan centraal in alles dat Nickelodeon doet. Van de ontwikkeling van series, websites, apps en social media tot events en consumentenproducten. De Nickelodeon-programmering is speciaal ontwikkeld voor kinderen in de leeftijd van 4 tot 14 jaar en bestaat onder meer uit live action, animatie en game shows. Het entertainmentmerk besteedt veel aandacht aan het lokaliseren van de zender voor de Belgische kijker. Zo is een groot deel van de live action- en animatieseries in het Vlaams nagesynchroniseerd en zijn er veel producties te zien uit België en Nederland, zoals De Ludwigs, Race naar de KCA's, Grappenmakers en Cool Factor. Ook heeft Nickelodeon sinds dit jaar met Stef Poelmans een eigen gezicht in Vlaanderen. Nickelodeon heeft in Vlaanderen een marktaandeel van 9% onder kinderen in de leeftijd van 4 tot 14 jaar. Online bereikt de Nickelodeon-website bijna 170.000 unieke bezoekers per maand. Nickelodeon is in België te zien via Proximus op kanaal 134 en via Telenet op kanaal 31.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: