2BE startte dit voorjaar met het gloednieuw sketchprogramma En Toen Kwam Ons Ma Binnen en werkte hiervoor voor het eerst samen met productiehuis dedsit. En met succes: met meer dan een half miljoen kijkers (324.000 kijkers op maandag en 188.000 kijkers op zondag, live+6) en resp. 20% en 12% marktaandeel (VVA 18-44) kunnen we spreken van een succesvol eerste seizoen. 2BE is dan ook blij om aan te kondigen dat er een tweede seizoen aankomt van dit sketchprogramma.

En er is meer, want nadat SBS Broadcasting Group (SBS6) in Nederland de uitzendrechten kocht van de Vlaamse reeks, vielen de gênante situaties ook in de smaak in Duitsland en Australië. De Duitse ARD Group zal binnenkort, net zoals Nederland, het programma integraal uitzenden, ditmaal voorzien van Duitse stemmen, terwijl de ITV Studio's in Australië een lokale versie zullen maken van het format. De internationale titel van het programma is ‘That Awkward Moment’ en de verdeling gebeurt door de Britse distributeur Can’t Stop Media.

Erik Gordts, creative director dedsit: “Tijdens een brainstorm kwamen er zoveel gênante situaties naar boven, dat we wisten: hier moeten we iets mee doen (lacht). Want of je nu een dokter bezoekt, op café zit met je vrienden of op het werk een verkeerd mailtje stuurt, iedereen maakt wel eens een gênant en vaak ook pijnlijk moment mee. We zijn dan ook blij dat dit universeel gegeven van En Toen Kwam Ons Ma Binnen verder de landsgrenzen oversteekt én dat we ook voor 2BE een tweede seizoen gaan maken”.

En Toen Kwam Ons Ma Binnen neemt de kijker mee in een wereld vol gênante, maar wel herkenbare situaties die ieder van ons kunnen overkomen. Een collectief van 19 acteurs en actrices vertelden in het eerste seizoen al deze ‘waargebeurde’ verhalen in sketchvorm

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: