Deze week gaat de allereerste Wereldwijde Prinsessenweek van start, een bijzonder wereldwijd evenement waarmee de moed en goedheid van de Disneyheldinnen wordt gevierd. De Wereldwijde Prinsessenweek is onderdeel van het Grote Prinsessenfeest en zal fans verblijden met nieuwe producten, digitale content, unieke aanbiedingen in de Disney Parken en Resorts, en nog veel meer.

“Meer dan ooit heeft deze wereld sterke voorbeelden van moed en vriendelijkheid nodig – eigenschappen die de Disneyprinsessen en Frozen-koninginnen belichamen,” aldus Stephanie Young, directrice van Disney Consumer Products, Games and Publishing. “Wij zijn razend enthousiast dat we via al onze producten en ervaringen deze feestelijke week met fans en families van over de hele wereld kunnen vieren, en dat we zo tegelijkertijd mensen kunnen inspireren om de moed te hebben om vriendelijk te zijn.”

Om de feestelijkheden voort te zetten zal tijdens de Wereldwijde Prinsessenweek een nieuwe reeks producten gelanceerd worden van merken als Hasbro, JAKKS Pacific, de LEGO Group, Funko, en ColourPop Cosmetics. Twaalf maanden lang zal er elke maand een geheel nieuwe lijn prinsessenpoppen van de Disney Designer Collection gelanceerd worden via shopDisney.eu/com, te beginnen met Prinses Jasmine uit Aladdin in oktober. Daarnaast zullen shopDisney.eu/com en een select aantal Disney Parken geheel nieuwe producten aanbieden, onder meer in de categorieën vrijetijdskleding en verkleedkostuums.

Daarnaast onthult Disney in het kader van Het Grote Prinsessenfeest in oktober veertien nooit eerder uitgegeven Prinsessenverhalen op Storytel. De titel van de verhalenbundel is ‘Mooie Verhalen over Dappere Prinsessen’ en deze zal beschikbaar zijn als boek, e-boek en audioboek. Geïllustreerd door kunstenaars van over de hele wereld, komen deze nooit eerder verschenen verhalen tot leven met prachtige illustraties die een eerbetoon zijn aan de legendarische prinsessen. Zangeres Gioia Parijs werkte mee aan het audioboek en heeft twee verhalen ingesproken die haar nauw aan het hart liggen. Het audioboek wordt exclusief gepubliceerd op Storytel. Zowel het fysieke boek als het e-boek zijn vanaf 1 oktober verkrijgbaar bij de (online) boekhandel.

Gioia Parijs heeft ter ere van Het Grote Prinsessenfeest in juli ook al het nummer ‘Zet de Stap’ uitgebracht. Het lied is vastberaden en modern en Gioia moedigt er jongeren mee aan om dapper en behulpzaam te zijn, om hun dromen na te leven, om zichzelf te overtreffen en om groot te dromen.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: