Op 22 april is het Earth Day: de dag dat we de aarde wereldwijd in het zonnetje zetten. Zorg dragen voor de aarde is zorgen voor de toekomst en dat doen we door onder andere de aarde schoon te houden. Om de toekomstige generatie actief te betrekken in het streven naar een schonere planeet, roept Disney Channel alle Belgische en Nederlandse kinderen op om hét ultieme opruimapparaat te ontwerpen: een makkelijk mee te nemen machine dat vuil opraapt en recycleert. Disney Channel zoekt hét idee voor een apparaat dat opruimen leuk en handig maakt! En omdat we geloven dat de hersenspinsels van kinderen ook daadwerkelijk waardevol zijn, wordt het winnende ontwerp tot leven gebracht door een kunstenaar! Samen met de kunstenaar wordt het winnende ontwerp echt gemaakt en komende lente onthuld in Technopolis.

Voor deze campagne is een lokale wedstrijdclip gemaakt waarin de Disney Channel Earth Day ambassadeurs kinderen oproepen om mee te doen. Yara de Smedt en Elodie & Laura zijn de ambassadrices voor het project in België, samen met zanger en acteur Matheu Hinzen voor Nederland. Zij ontmoeten in de clip een professor wiens uitvindingen maar steeds net niet werken. De ambassadeurs willen de professor en de aarde helpen en roepen kinderen op om hun creativiteit met Disney Channel te delen. Het ontwerp mag een tekening, foto, video of object zijn. Meedoen kan op de Disney Channel Earth Day Website: www.disneychannelearthday.be. Tevens zal in de maand april op Disney Channel speciale content worden uitgezonden om Earth Day onder de aandacht te brengen.

Disney Channel Earth Day ambassadeurs

In Vlaanderen is Yara De Smedt, actrice en influencer, ambassadrice voor Disney Channel Earth Day. In de clip roept ze kinderen op om hun ontwerp in te sturen.

"Hey iedereen, ik ben Yara De Smedt en ik doe mee aan Disney Earth Day! Dit is een superleuk project om aan mee te werken, maar het allerbelangrijkste is dat ik hiermee kinderen kan laten inspireren om samen goed voor de aarde te zorgen!"

Samenwerking met Technopolis
Disney Channel is verheugd om voor deze campagne samen te kunnen werken met Technopolis, het doe-centrum voor de actieve ontdekking van wetenschap en technologie. Want de toekomst van onze planeet en de nieuwe technologieën liggen in de handen van onze kinderen.

Ester Blockx, Marketing & Sales Director van Technopolis: "Er is niets zo uniek als de open blik van kinderen op de wereld. Prikkel je hun fantasie, dan zijn er geen grenzen aan wat ze kunnen bedenken. En geloof me, daar kunnen heel wat volwassenen nog wat van leren. We wijzen toekomstige generaties niet alleen graag in de juiste richting, we geven hun ook vertrouwen dat hun hersenspinsels écht waardevol zijn en dat ook zij zélf kunnen meewerken aan een betere toekomst voor de planeet. We doen dat niet alleen elke dag in Technopolis, maar ook via te gekke projecten zoals Disney Channel Earth Day. Als SDG Voice zijn we heel fier om hieraan mee te kunnen werken."

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over