ContentBridge helpt Studio 100 zijn contentbibliotheek te koppelen aan zakenpartners en consumenten.

Het Californische bedrijf ContentBridge, een van de nieuwe ‘Digi Award’-winnaars naast Breaking Bad, Amazone en Disney, kondigt met trots de samenwerking aan met Studio 100 in Europa.
Met deze samenwerking zet Studio 100 haar bestaande contentbibliotheek om in een volledige digitale oplossing voor al hun partners. Op deze manier bereidt Studio 100 zich voor op de lancering van haar eigen platform voor digitale content, Wanagogo, om de toekomst in eigen handen te nemen.

Deze prestigieuze ‘Digi Award’, uitgereikt door de Entertainment Merchants Association voor marktleiderschap, werd toegekend aan ContentBridge vanwege zijn ondersteuning van industrie-initiatieven, met name voor zijn ondersteuning van en betrokkenheid bij activiteiten van de EMA-vakorganisatie en voor de eerste software voor het beheer van de toeleveringsketen met ondersteuning voor EMA-, SMPTE IMP-, Cable Labs- en UltraViolet-standaarden. (http://entmerch.org/dmp/breaking-bad-amazon-content.html)

ContentBridge Systems, LLC heeft de wereldwijde reus in familie-entertainment Studio 100 toegevoegd aan zijn klantenlijst. De aankondiging werd gedaan door Doug Reinart, COO van ContentBridge. De EMA (Entertainment Merchants Association) heeft het bedrijf zojuist onderscheiden met zijn "Industry Leadership"-prijs voor 's werelds eerste bedrijf voor digitale toeleveringsketens dat aan alle belangrijke digitale compliancenormen voldoet. ContentBridge levert technologieën en diensten die grote studio’s, aggregatoren en onafhankelijke distributeurs helpen bij hun uitdagingen op het gebied van digitale distributie. De uitmuntende oplossing van het bedrijf biedt kosteneffectieve manieren om media en metadata te transformeren en te leveren aan alle grote retailers wereldwijd. Volgens de overeenkomst zal het kantoor van ContentBridge in Brussel het werk overzien.

Studio 100 = fantastische contentpartner

"We zijn blij met een fantastische contentpartner als Studio 100 in de ContentBridge-familie", zegt Reinart. "De relatie met Studio 100 demonstreert ons vermogen een toeleveringsoplossing te bieden die reikt van de digitale bibliotheek tot de consument, evenals grote retailers. Deze relatie vestigt ContentBridge ook op de Europese markt voor het aanbod van premium content. Op vele manieren is Studio 100 reeds de perfecte klant geweest. Ze testen ons doorlopend, wat onze oplossing elke dag sterker maakt en beter aanpast aan internationale behoeften”.

Leveren van de volledige digitale oplossing van Studio 100

ContentBridge voorziet Studio 100 van een volledige oplossing voor het wereldwijd beheren en verspreiden van zijn content. Het werk omvat Studio 100 features, tv-afleveringen, korte programma’s, muziekvideo’s, games, karaokenummers en e-books. ContentBridge, samen met Platform Purple, de in Los Angeles gevestigde contentappontwikkelaars, zal ook worden gebruikt als activasysteem voor de Wanagogo-ervaring, waarmee kinderen overal kunnen gamen, chatten, films kijken, verhalen lezen en zingen met hun vrienden en dat Studio100 binnenkort wil lanceren.

ContentBridge’s kantoor in België moet Europa bedienen

Manfred Van Ursel, Chief Engineer bij ContentBridge en chef van CB’s kantoor in België, zegt: “Studio100 is een snel groeiende, grote Europese studio en ze begrepen direct hoe ContentBridge kan helpen om de hedendaagse uitdagingen aan te gaan. Ze hebben zich aangemeld voor ons gehele ecosysteem: SAAS-diensten, archivering, installatie op locatie (CB-cachingserver) en professionele diensten (media workflow consulting, custom integraties met oudere systemen, enz.). Dit bevestigt mijn geloof dat oplossingen van ContentBridge een wereldwijde aantrekkingskracht hebben en net zo eenvoudig integreren met studioworkflows in Europa als in de Verenigde Staten. We hebben onze eerste leveringen al uitgevoerd voor Studio 100 en voegen snel meer Europees georiënteerde partners, zoals Ziggo, toe aan onze brede selectie van wereldwijde partners en contentbestemmingen”.

Over Studio 100

Hans Bourlon en Gert Verhulst richtten Studio 100 op in 1996. Bij de start was er slechts één tv-productie en waren er vijf medewerkers. Nu is het bedrijf uitgegroeid tot één van de grootste onafhankelijke wereldwijde familie-entertainmentbedrijven met meer dan 1000 werknemers (FTE) wereldwijd en kantoren in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland en Australië. In 1999 zette Studio 100 zijn eerste stappen op het gebied van themaparken met de opening van Plopsaland aan de Belgische kust. Het heeft nu drie locaties in België, één in Nederland en één in Duitsland. Ze ontvangen elk jaar meer dan 2,7 miljoen bezoekers en breiden hun zaken steeds verder uit. In 2008 heeft Studio 100 EM Entertainment overgenomen en werd daarmee een internationale speler als eigenaar van een van de grootste onafhankelijke catalogi van kindercontent, personages en klassiekers. Via Studio 100 Media, gevestigd in München, verspreiden zij tv-series wereldwijd. In datzelfde jaar nam Studio 100 de succesvolle Australische animatiestudio Flying Bark over en richtte Studio 100 Animation in Parijs op. Sindsdien zijn verschillende producties en remakes van klassiekers (Maja de bij, Wickie de viking en Heidi) in productie genomen. In 2010 is Studio 100 gestart met Njam!, een kookzender voor de Benelux en kortgeleden hebben ze een in-huis distributiebedrijf voor internationale films gestart. Studio 100 is nummer één in de Benelux. Door de recente bedrijfsontwikkelingen, in combinatie met doorlopende groei, is Studio 100 nu gepositioneerd als wereldwijde speler in de entertainmentindustrie.

Over ContentBridge Systems, LLC

ContentBridge is een toonaangevende leverancier van oplossingen voor de digitale toeleveringsketen aan studio’s, distributeurs en retailers in de media-industrie. Daar elke klant uniek is, heeft ContentBridge zijn wereldklasse software gekoppeld aan robuuste professionele diensten om efficiënte en kosteneffectieve oplossingen te leveren voor het beheren, transformeren, verpakken en afleveren van media en metadata aan elke zakelijke partner ter wereld. ContentBridge-software is beschikbaar in de cloud of op locatie en is een goedgekeurde ‘versleutelings’-leverancier voor alle grote digitale retailers, inclusief iTunes.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: