DPG Media bereikt maar liefst 7 op de 10 Vlamingen met zijn nieuws- en magazinemerken online en via print. Dat blijkt uit de nieuwe cijfers van de CIM Persstudie die vandaag, 15 oktober 2020, bekendgemaakt zijn. Dat Vlamingen een ongelofelijke nieuwshonger hebben, bevestigen de groeicijfers bij de nieuwsmerken van DPG Media, waar vooral online een groei te merken is. HLN blijft het grootste nieuwsmedium van het land met dagelijks 2,6 miljoen lezers en surfers.

HLN breekt eigen record als grootste Belgische nieuwsmerk, De Morgen scoort online

Het Laatste Nieuws bevestigt zijn koppositie als grootste Belgische nieuwsmerk. Met een dagelijks bereik van 2.607.000 lezers en surfers overtreft het nieuwsmerk met de combinatie van krant, digitale versie, website en app zijn eigen record van vorig jaar. Krantenmagazine NINA groeit zowel op papier als online mee met HLN en overschrijdt de kaap van 1 miljoen lezers en surfers.

De Morgen bereikt met de combinatie van krant, digitale versie, website en app dagelijks 559.000 lezers en surfers en scoort vooral digitaal. De Morgen heeft als nieuwsmerk het jongste publiek, gevolgd door Het Laatste Nieuws.

Dag Allemaal blijft grootste weekblad van België

De showbizzmagazines (Dag Allemaal, Story, TV Familie, TeVe-BLAD, Primo) zijn goed voor 1.643.000 lezers, dat cijfer blijft stabiel ten opzichte van de CIM Persstudie van vorig jaar. Dag Allemaal blijft meer dan een miljoen lezers bereiken en is zo nog steeds het grootste weekblad van België. Humo trekt meer dan ooit de digitale kaart en bereikt 671.000 lezers en surfers. Het maandblad Goed Gevoel/Vitaya bereikt 629.000 lezers en surfers. Maandblad VT Wonen, dat recent werd overgenomen door DPG Media, bereikt 240.000 lezers en surfers.

Paul Daenen, directeur News City: “Deze cijfers van zowel HLN als onze magazines zijn het mooiste compliment voor onze ploeg die zich de voorbije maanden uit de naad heeft gewerkt om Vlaanderen te informeren. Het is duidelijk dat de Vlaming op ons rekent voor snel en juist nieuws, maar ook voor ontspanning.”

Jörgen Oosterwaal, creatief directeur De Morgen & Humo: “De digitale weg ligt open voor De Morgen en Humo. Door in te zetten op onderzoeksjournalistiek en diepgravende verhalen bereiken we een lezerspubliek dat bereid is om te betalen voor journalistieke meerwaarde.”

Ook de CIM-Persstudie heeft impact ondervonden van corona: door de coronamaatregelen lag het veldwerk van de papieren edities tussen midden maart 2020 en eind mei 2020 noodgedwongen stil. Daardoor geven de cijfers geen exact beeld van de corona-impact op de resultaten van de papieren versies. Voor de websites en apps werd deze impact wel gemeten.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over