In het voorjaar, in de periode gemeten tussen januari en april 2022, luisterden elke dag 2,6 miljoen mensen naar een van de VRT-radiozenders. Dat blijkt vandaag uit de nieuwe meting door het Centrum voor Informatie over de Media (CIM).

In drukke nieuwstijden blijft Radio 1 zijn rol spelen. De actuazender doet het al een tijd erg goed en houdt ook nu zijn stevig marktaandeel van 8,8 procent vast. Ook Radio 2 bevestigt als marktleider en bereikt elke dag ruim 1,2 miljoen luisteraars. Klara blijft met een marktaandeel van 2,4 procent stabiel, net als MNM. De jongerenzender van VRT ziet zijn marktaandeel bij 12-24 jarigen groeien van 18 naar ruim 22 procent. Studio Brussel haalt een marktaandeel van 6,8 procent.

Els Van de Sijpe, manager VRT Radio & Audio: "Studio Brussel voelt als muziekzender het meest hoe het luistergedrag verandert, waarbij luisteraars makkelijk switchen tussen live luisteren, streamen of kiezen voor podcasts en andere audiovormen. We zetten hard in om Studio Brussel ook in deze snel veranderende digitale context sterk en relevant te houden. Tegelijk brengen we alle audio- en muziekbeleving ook samen op VRT MAX. Daar vind je ook onze submerken als Klara Continuo, Radio 2 Bene Bene, MNM Hits of Stubru De Tijdloze, samen al goed voor een groeiend marktaandeel van 2,3 procent."

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over