Op vrijdag 10 november 2017 is Nele Bauwens te gast in Cultuurcentrum Strombeek. Ze gaat er in première met haar tweede solovoorstelling ‘Wat een geluk’. Noem het gerust cabaret. Want Bauwens staat nog steeds voor theater én muziek én humor. Ze speelt zonder complexen haar vrouwelijke charmes uit en gunt ons een blik in haar hoofd.

Over 'Wat een geluk'
Enkele jaren geleden nam Nele Bauwens deel aan ‘De Avond van de Luistervink’ van Wouter Deprez, een bonte theateravond waarbij hij collega’s het podium opjaagt om iets nieuws, iets buiten hun comfortzone te brengen. Het was Neles eerst keer helemaal alleen op een podium en het smaakte meteen naar meer. Ze schreef een volledige show bij elkaar en ging in 2014 in première met ‘Ik moet beter luisteren’. Met succes, want dit solodebuut bezorgde haar een plaats in de finaleweek van het Leids Cabaret Festival en een mooie tournee in Vlaanderen.

Wat een geluk’ is de titel van de nieuwe, tweede solovoorstelling. Opnieuw een heel persoonlijke show met herkenbare én autobiografische verhalen. Bauwens blikt met nostalgisch gemoed terug op haar eerste liefde uit een vorig leven op het platteland. Ze vertelt vurig over haar huidige levensgezel, over zijn glutenallergie en zijn ‘zat bedje’. Ze heeft het over haar meedogenloze vriendinnen die nu allemaal 2 baby’s op de armen dragen en stelt zich luidop vragen: Moeten alle vrouwen moeders zijn? Ben je pas vrouw als je moeder bent? Want het lijkt alsof heel de wereld kinderen heeft. Behalve Nele Bauwens. Moet ze daarom integraal gek worden? Of kan ze juist verlicht ademhalen?Want gelukkig is ze uiteindelijk wel.

Bauwens brengt geen feministisch stukje theater boordevol schunnige taal. Wel een mooie en verrassende mix van geestige en serieuze vertellingen. En met liedjes waarbij ze zichzelf begeleidt op haar vertrouwde Wurlitzer piano, iets wat intussen haar handelsmerk is geworden. Ze brengt vooral zelfgeschreven muzikaal werk, nu eens zoet en poëtisch, dan weer hilarisch en aanstekelijk. Maar Bauwens voegt ook steevast een all time classic toe die ze op geheel eigen wijze opvoert. Reken bijvoorbeeld op een sublieme interpretatie van ‘Geen wonder dat ik ween’ van Paul Severs

Kortom, verwacht van 'Wat een geluk' volbloed cabaret, heerlijk verteld, knap geacteerd en voortreffelijk gezongen.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over