Alle opbrengsten van de streams en airplay van ‘Lifeline’ gaan naar borstkankeronderzoek.

“Ik zie jouw strijd en ben er onvoorwaardelijk voor jou bij elke stap die je neemt. Ik blijf dichtbij je en ga niet weg totdat je hier doorheen bent."

Producersduo THNDR creëerde in samenwerking met Amber Gomaa en Rico Dean voor Pink Ribbon de anthem van Oktober Borstkankermaand. De single ‘Lifeline’, die vandaag uitkomt via ADA/Warner, hoor je onder alle Pink Ribbon reclame-uitingen en haakt perfect in op de kracht van het actiestatement: steun, medeleven en saamhorigheid.

Het thema van de Oktober Borstkankermaand 2020 is ‘naasten'. 'Lifeline’ betekent letterlijk ‘a thing on which someone or something depends or which provides a means of escape from a difficult situation’. Ofwel in dit geval: een dierbare die zijn hand uitreikt naar de persoon met kanker en zegt: ‘op mij kan je steunen. Je bent niet alleen’, aldus zangeres Amber Gomaa.

1 op de 7 vrouwen krijgt borstkanker. Pink Ribbon creëert sinds de jaren ’90 bewustzijn voor de strijd tegen borstkanker middels het roze lintje: de verkoop ervan dient als doel geld in te zamelen voor wetenschappelijk onderzoek. Het lied haakt niet alleen in op de unieke kracht van de Pink Ribbon armband - een teken van compassie en vereniging, maar is er bovenal voor het goede doel: alle opbrengsten van de streams en airplay van ‘Lifeline’ gaan naar borstkankeronderzoek.

Bekijk hieronder de bijbehorende videoclip.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over