Op vrijdag 1 november zet Thomas Vanderveken in Alleen Elvis blijft bestaan samen met Kathleen Cools rechtstreeks het weekend in. De rode draad door het liveprogramma is een reeks beeldfragmenten waardoor we de Kathleen beter leren kennen. Welke beelden hebben haar ontroerd, geprikkeld en gevormd, of gewoon aan het lachen gebracht? Wat zijn de invloeden, wat ‘maakte’ haar tot wie zij vandaag is?

Ooit was ze het nieuwsmeisje bij Studio Brussel, maar vandaag is Kathleen Cools de leading lady van de nieuwsduiding in Terzake. Gerespecteerd door haar collega’s maar gevreesd door haar gasten.

Even leek het erop dat Kathleen Cools de financiële wereld zou induiken toen ze als kersvers afgestudeerde filosofe voor de Generale Bank ging werken. Door een stemtest, die ze vrijblijvend aflegde bij de toenmalige BRT, nam haar carrière een heel andere wending.

Ze groeide uit tot een begrip bij Studio Brussel en schopte het zelfs tot vast personage in het legendarische programma Het Leugenpaleis. Maar nieuwsmeisjes worden groot en de politieke journalistiek lonkte. Na enkele jaren bij Radio 1 werd ze verleid door ‘de televisie’. Ze werkt voor Morgen Beter, Villa Politica en De Keien van de Wetstraat, maar het is vooral bij Terzake dat ze haar ‘koosnaampjes’ krijgt: de ‘Cobra’, ‘Kalasjnikov Cools’ of ‘Une Brune piquante’, zoals ze in Le Soir werd genoemd.

Op vrijdag 1 november neemt Kathleen Cools plaats aan de andere kant van de tafel én laat ze zich interviewen door Thomas Vanderveken. Wat heeft Kathleen Cools met Japanse film? Waarom kiest ze voor In de Gloria én Breaking Bad?

Alleen Elvis blijft bestaan – Kathleen Cools: vrijdag 1 november, 21.20 uur op Canvas.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: