Het nagelnieuwe VTM-programma Hoe Zal Ik Het Zeggen? is op de tv-beurs in Cannes verkocht aan de Duitse RTL-groep. Amper twee weken na de succesvolle lancering in België kan het format, dat op de markt de Engelse titel ‘Did You Get The Message?’ draagt, al rekenen op internationale bijval.

Shelter, het productiehuis dat Hoe Zal Ik Het Zeggen? maakt, heeft ook internationale succesvolle formats als Benidorm Bastards en WAT ALS? op zijn palmares staan. Bedenkers Tim Van Aelst en Sofie Peeters zijn bijzonder blij met het succes van hun nieuwste programma. “In een land als Duitsland met meer dan 80 miljoen inwoners vallen er allicht heel wat boodschappen te versturen. De eerste case is alvast binnen: zo weet ik uit goede bron dat Angela Merkel haar korsten nooit opeet. Haar man Joachim wil daar dringend komaf mee maken …”, aldus Tim Van Aelst vanuit Cannes.

De kijkcijfers van Hoe Zal Ik Het Zeggen? zijn in Vlaanderen na twee afleveringen alvast zeer positief. De eerste aflevering wist 651.417 (live+7: 732.407) kijkers te boeien en scoorde op de VVA 18-54-doelgroep 31,6% marktaandeel. De tweede aflevering, die vorige maandag op antenne ging, behaalde opnieuw meer dan 600.000 kijkers (uitgesteld kijken nog niet meegerekend) en wist haar marktaandeel nog aan te dikken tot 32,5%.

De rechten van het format worden verdeeld door Be-Entertainment, het pas opgerichte internationale distributiebedrijf van Medialaan.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: