Pieter Embrechts schreef, speelde en zong de afgelopen jaren een zeer gevarieerd cv bij elkaar: Cubaanse mambo, big band swing, Nederlandstalige luistermuziek, gelauwerd muziektheater tot modern klassiek aan toe.

Het getuigt van een grote appetijt en een dito reikwijdte. Embrechts houdt van veel én van gul. Binnen die overvloed is ‘Onderwoud’ (2016) zowel de overtreffende trap als het rustpunt. Het is een dubbel-cd met maar liefst 18 nummers. Twee uur muziek die is opgedeeld volgens een Embrechtsiaanse logica. Deel 1 bestaat uit popsongs die vertrek- ken vanuit zijn gitaar, aangevuld met elektronica. Op deel 2 staan langere, verhalende songs waar geen synthesizer mee gemoeid is.

‘Onderwoud’ werd op 19 februari gelanceerd en door een ruim publiek warm onthaald. De lovende recenties volgen elkaar in een razendsnel tempo op en als klap op de vuurpijl staat het album deze week op plek 8 in de Ultratop!

Het album is hier verkrijgbaar.

Enkele recenties:

De Standaard (****)

"Als geheel is het een meesterproef." Lees meer

Gazet van Antwerpen (****)

"Op Onderwoud ontpopt hij zich tot een van onze sterkste tekstschrijvers, gebruikmakend van een vloeiend Vlaams dat poêtisch naar volks zweeft. In popmuziek tussen exotisme, elektropop, rock en zacht singer-songwriterschap is Embrechts de duivel-doet-al die zich niet op één genre of één cultuur laat vastpinnen." Lees meer

Cutting Edge (****)

"Een anderhalf uur ontwapenende schoonheid gegoten in achttien popsongs vol levensverhalen en -wijsheden met hier en daar een streepje onversneden rock." Lees meer

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over