LEGO-bouwer Dirk Van Haesbroeck van Brick Projects gaat opnieuw in opdracht van Game Mania de uitdaging aan

Game Mania steunt De Warmste Week van Studio Brussel en brengt Pikachu tot leven voor het goede doel. Daarom werd speciaal voor deze stunt de Wommelgemse LEGO-bouwer Dirk Van Haesbroeck aangesteld om 2 levensgrote Pikachu beelden te maken, goed voor samen 50.000 LEGO-blokjes. Op 18 december, bij de start van de Warmste Week, zal Game Mania het eerste beeld tentoonstellen aan het grote publiek. Die dag start ook de veiling van het unieke beeld en na afloop zal Game Mania de opbrengst integraal doorstorten ten voordele van Bednet, een organisatie die synchroon internetonderwijs biedt aan zieke kinderen. Het beeld zal vanaf 20 december vrij te bezichtigen zijn in Game Mania Antwerpen (Sint-Jacobsmarkt 36, 2000 Antwerpen).

Van 18 tot 24 december 2016 organiseert Studio Brussel naar goede gewoonte De Warmste Week. Een week waarin verschillende acties op poten gezet worden om diverse goede doelen en organisaties over het hele land te steunen. Ook Game Mania draagt graag een (Lego) steentje bij, en tracht met een unieke actie zo veel mogelijk geld in te zamelen voor Bednet, een organisatie die zieke kinderen de mogelijkheid biedt om de lessen mee te volgen van thuis uit. Game Mania trekt voor deze actie de lijn van gaming door en brengt Pikachu – de bekendste Pokémon – tot leven in een levensgroot LEGO-beeld.

25.000 LEGO-blokjes per beeld.

Game Mania vroeg Dirk Van Haesbroeck van Brick Projects om twee Pikachu LEGO-beelden te maken (een beeld voor zowel België als Nederland). De Belgische LEGO-bouwer is afkomstig uit Wommelgem en heeft al heel wat meesterwerken op zijn naam staan, waaronder de grootste Super Mario die eveneens verkocht werd voor het goede doel, in samenwerking met Game Mania. Dit keer worden twee Pikachu LEGO-beelden ontworpen van elk 1,40m hoog (inclusief sokkel van 0,20m). Het beeld zal dan ook gedoopt

worden tot grootste LEGO-Pikachu ooit! Ieder beeld wordt vervaardigd uit 25.000 LEGO-blokjes. De bouw van elk beeld zal zo’n 3 weken in beslag hebben genomen, en de eerste Pikachu zal op 18 december – bij de start van De Warmste Week – voorgesteld worden aan het grote publiek. Het hele proces is ook te volgen via de sociale media van Game Mania, alsook waar en wanneer de biedingen voor de veiling van start gaan. Diegene die het hoogste bod uitbrengt en dus het warmste hart heeft, mag de unieke LEGO-Pikachu een permanente plaats geven in zijn of haar woonkamer en zo menig Pokémon-liefhebber jaloers maken.

Meer info over de actie: www.gamemania.eu/legopikachu

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: