Comic-Con 2014 was goed voor 1.7 miljoen social media berichten en Warner Bros domineerde de conversatie volgens de social media experts van Way To Blue.

Regisseur Zack Snyder gunde het publiek een blik op het eerste materiaal van de film Batman versus Superman: Dawn of Justice. Dit resulteerde in 248.960 berichten waarvan er 24.550 (10%) een kijkintentie lieten blijken. Avengers: Age of Ultron was de vijfde op rij in de lijst van meest besproken projecten en liet daarmee eerder genoemde Batman versus Superman: Dawn of Justice en TV shows Game of Thrones, Teen Wolf en The Walking Dead voorgaan.

Avengers: Age of Ultron was goed voor 173.782 berichten waarvan 22.628 (13%) met kijkintentie. De andere meest besproken films waren Guardians of the Galaxy en The Hobbit: The Battle of the Five Armies.

Op het TV-vlak overheerste Game of Thrones op alle fronten. De serie werd 201.681 keer genoemd. In 25.554 (13%) berichten werd de kijkintentie benoemd. De meeste buzz hing rond de Warner Bros studio met 37% van de online conversatie, gevolgd door Marvel Studios met 15% van de online conversatie. Wonder Woman van Warner Bros was de grootste superheld en werd het vaakst genoemd in de online berichten. Vrouwen domineerde de conversaties rondom de Comic-Con, die werd gehouden van 23 tot en met 27 juli in San Diego. Ongeveer 53% van alle social media engagement kwam van vrouwen. Shows als Teen Wolf, The Vampire Diaries en Once Upon a Time werden allen vertegenwoordigd tijdens de conferentie. Bekijk voor alle informatie en buzz de Way To Blue info-graphic.

Over Way To Blue

Way To Blue is een internationaal communicatiebureau met kantoren in Europa, V.S. en Australië. We werken voor internationale klanten (o.a. Sony Pictures, 20th Century Fox en Disney) en leveren voor hen o.a. mediastrategieën- en op maat gemaakte PR campagnes. We servicen de leiders binnen de entertainmentindustrie en daarbuiten met onze 360 graden aanpak: Insights (Buzz en reputatie monitoring) Social Media (o.a. Facebook en Youtube Channel management) en Publicity (PR & promotie). @WayToBlueBN of www.waytoblue.com

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: